Manual överföring från/till Pixel 8

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av Indra, 19 maj 2025 kl 18:30.

1. Indra

Indra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Antagligen är jag helt dum men kan någon ge mig en enkel beskrivning på hur jag steg för steg kommer åt innehållet i min mobil. Nu har jag försökt föra över bilder från mobilen till datorn men det enda som händer är att datorn påstår att pixel 8 saknar innehåll. Jag har klickat ja på datorns fråga och därefter har jag testat med "Delning via USB" - hittar inte mobilen, "Delning via Bluetooth" hittar mobilen men säger att det är tomt. Samma händer när jag ska lägga in talböcker. Någon gång har jag lyckats men efteråt har jag ingen aning om hur. Så en enkel manual vore till stor hjälp.

2. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    886
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    när du ansluter mobilen till datorn, så kör den nog bara laddning som standard. Svep ner och tryck på "Enheten laddas via USB Tryck för fler alternativ" och ändra till Filöverföring (det kan stå Filöverföring/Android Auto).

(vissa kablar har inte stöd för dataöverföring, men den som följer med mobilen ska ha det).

Delning är nog mer för att kunna använda mobilen som hotspot (för att kunna surfa via den t.ex.)

Last edited: 19 maj 2025 kl 18:58
  3. Indra

Indra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Tack! Hur skulle jag klara mig utan detta forum!

Nicole gillar detta.
  4. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Team Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Team Pixel
    Med Localsend kan man skicka/ta emot trådlöst via wifi.