manual

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av mimmi, 5 jul 2011.

1. mimmi

mimmi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet var jag hittar en manual till en platta jag köpt. Tyvärr får jag den inte att fungera. Jag blir utslängd från wi-fi efter bara några minuter och det tar hur lång tid som helst att koppla upp sig. Plattan är inköpt via en kompis, kompis som beställt den från Kina. Det är en mini pad, android 2.2. Hittar inget "namn" på den. Vet inte var jag ska söka info i plattan heller.

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

det är inte den här du letar efter?

ang wifi så är det ofta så att den stänger ner när skärmen släcks för att spara batteri. Det kan du ändra i inställningar--->wifi--->wifiinställningar--->tryck på menyknappen eller 5strecken--->wifi policy--->byt till "aldrig".

3. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Har du tillgång till Android market på din platta. Ladda isåfall ner en app som heter ELIXIR eller en som heter phonetester den skriver ut rätt mycket info om din platta. Bra ifall du är osäker på chipset, version mm.

4. mimmi

mimmi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för dina svar. Byt till "aldrig" hade jag redan gjort, som du föreslog. När jag efter mycket krångel lyckades komma ut på nätet och ladda ner appen så blev jag utkastad trots att plattan laddades. Det är krångel hela tiden. Wi-Fi ändrar status mellan "frånkopplad" och "skannar" hela tiden. När nätverkets status är lagrad, skyddad trycker jag på anslut och i bästa fall ansluter plattan men oftast inte. Så får jag hålla på hur länge som helst och det känns hopplöst. Däremot när jag lyckas komma ut på nätet fungerar det bra.

5. B.Höijer

B.Höijer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mottagningen brukar inte alltid vara den bästa på "billigare" plattor

6. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vad kör du för kryptering? Kanske är det som strular, testa köra utan en stund för att se om det blir bättre. Kanske testa mot en annan router? Lägg in fast ip-adress kan kznske hjälpa?