Problem: Manuell uppgradeing till 4.0.2, bootloop

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av PatricF, 19 dec 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag rootade min Galaxy Nexus för någon dag sedan och nu tänkte jag slänga in 4.0.2 manuellt, inga problem tänkte jag för har hållt på rätt mycket med att flasha in olika roms osv.

För det första har jag massa problem med att hitta enheten i datorn när jag startar bootloadern osv.
    Efter ett jäkla tag så lyckas jag flasha in bootloader,radio och den nya image'n.
    Den startar om automatiskt och den bara tuggar vid bootsplashen hela tiden, inget händer.

Stänger jag av den och håller inne volym-ner när jag startar den så får jag denna bilden:

http://www.androidtotal.com/wp-content/uploads/2011/12/galaxy_nexus_download_mode.jpg

Jag lyckas alltså inte få så jag kan trycka upp/ner och välja recovery, reboot osv...

Vad fan har hänt?

Är jag fucked? Hur lyckas jag komma åt den riktiga bootloadern eller recovery?
    Börjar bli galen, har precis fått telefonen och har aldrig haft sånna här problem med några andra telefoner jag haft, har rootat alla Android telefoner jag haft och flashat olika recoverys och radios etc. utan några problem..

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Aaaah att jag inte kan Googla lite mer innan jag gör en post. Man måste alltså hålla ner BÅDA volym-knapparna när man startar den. Trodde det bara gick att hålla ner en.. Lyckades iaf komma in i den riktiga bootloadern nu och fastboot hittar den fint så jag får väl testa igen med "-w" denna gången och låta den blåsa hela skiten..

3. jhur

jhur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har tänk jag skulle lägga in 4.0.3 manuellt då jag inte fått OTA, om du vill får du gärna berätta hur man lägger in manuellt via tex clockworkmod.

Har testat göra såhär fast med 4.0.3 zip filen.
    Vad jag gör är lägger update.zip(androiduppdateringen) filen till mitt sdkort sen tar install från SD i clockworkmod, men där får jag fel. Den gnäller om någon build.p eller något.
    Borde inte detta fungera?

Länkar även till en länk som beskriver det jag vill göra fast med 4.0.2

How to manually update your GSM Galaxy Nexus with the Android 4.0.2 OTA | Android Central