Fråga: Manuella inställningar, Kamera/Video

Discussion in 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' started by heeke, Feb 7, 2012.

1. heeke

heeke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som känner till något projekt (GNex specifikt eller ej) som ger manuella inställningar för kameran (video inräknat)?

Jag vet att de manuella inställningarna till viss del är begränsade på hårdvarunivå, men det som är mjukvarustyrt skulle jag vilja få manuell kontroll över.

vad jag söker är manuella inställningar för tex;

Fokus
    Vitbalans
    ISO (som jag förstått det så är slutartid och bländare hårdvarustyrt, annars vill jag ju gärna ha det också)
    JPEG behandlingen, skärpa, kontrast, komprimering etc. (vill få ut så obehandlad data som möjligt egentligen)
    fps

Vet att iaf vissa av dessa saker går att justera i media_profiles.xml om man har root.
    Vad jag söker är väl en app som utnyttjar dessa möjligheter.
    En app skapad av en "fotograf" inte en fjunig 14åring som tycker "holgabilder på fb" är det ballaste som finns.

Några tips?

2. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3. heeke

heeke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat den lite snabbt, men den är för "användarvänlig" om man får uttrycka det så.
    Jag vill veta vad jag gör, jag vill inte veta att bilden har "ultra" bra kvalité eller att bitraten är 2x jag vill veta vad den är i siffror.
    Men den kanske har potential att bli bättre.