Fråga: Mappa minneskort mot enhetsbokstav i PC

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Matsand, 16 feb 2013.

1. Matsand

Matsand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har just blivit med en Sony Xperia Acro S, och som i stort sett helt ny på detta med smartphones så dyker det upp lite frågor.

Jag skall alltså använda telefonen med en App utvecklad av en av våra leverantörer, App:en används för konfigurering av mätutrustning.

För att kunna ladda programmeringsunderlag från PC till telefon så krävs av programvaran i PC:n att minneskortet i telefonen har en enhetsbokstav.

På en annan Android telefon jag använde för att testa den här App:en (Motorola Defy Mini) så var det inga problem att knyta en enhetsbokstav till kortet, men på Xperian hittar jag ingenting om att kunna göra detta.

Så min fråga blir då, går det att göra på en Xperia?

2. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag har en Arc S men jag tror det ser likadant ut på S. Settings, Xperia, Connectivity, USB connection type. Där väljer du Media Transfer mode (MTP) eller Mass storage mode (MSC). MTP brukar det vara som default men ändrar du till MSC så dyker den upp som en enhetsbokstav i Windows.

Matsand gillar detta.
  3. Matsand

Matsand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev en halv succé, minneskortet (alltså SD kortet) mappas som enhet i Windows, tyvärr ser App:en endast internminnet som "minneskort", och det kan inte mappas, skall jaga dom som skrivit App:en om detta är en bugg som dom kan fixa, helst skulle man ju kunna vilja välja fritt vart man skall lagra saker.

Stort tack för hjälpen !!