Tjao. För ett tag sen började jag få mardrömmar från ingenstans men eftersom att alla har mardrömmar och eftersom jag aldrig haft några problem med sånt tidigare så tänkte inge mer på det. Nu har jag tappat räkningen på hur många dagar irad men säkerligen 3 av 4 veckor har jag vaknat upp helt förstörd på morgonen då jag drömt något horribelt.. Värsta är fan att jag går och tänker på det hela dagen, och inatt var fan droppen, aldrig mått så konstigt som jag gjort idag på jobbet. Svårt att förklara då jag aldrig upplevt något sånt här tidigare. Har aldrig varit en person som tar ledigt från jobbet för att uppsöka doktorer osv, alltid "stått ut" och med diverse strul på firman atm så kan jag inte heller göra det nu. Så.. Vad gör jag? Någon måste ha varit i samma sits/upplevt något liknande? Vad gjorde du/ni? Finns det något man kan göra? Flickvännen föreslog terapi, att det är något som legat och nu när jag verkligen mår bra så kommer det fram-ish. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jag brukar få mardrömmar när jag har det stressigt. Vilket det verkar som du har någon form av också, bl.a att du skriver att ni har strul på firman osv. Eller något annat som legat i bakhuvudet och börjat snurra.
Förstår. Kan kanske vara, tycker dock att jag aldrig stressar osv. Kanske blivit mycket på senaste, flyttat, nytt jobb, ny flickvän osv osv. Tacksam för svar iaf. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Kan mycket bero på det, då du genomgått förändring och inte bara en. Försök gör något avslappnande innan det är dags att sova, en kvällspromenad, en varm dusch/bad och varva ner så kanske det förbättrar sig. Annars så går det över tillslut. Jag hade rätt mycket mardrömmar ett tag och kunde vakna mitt i natten och vara helt stel av skräck nästan men nu sover jag som ett litet barn igen. - via Tapatalk
Rutiner är alltid bästa botemedlet mot psykisk ohälsa. Regelbunden mat och motion brukar lösa det mesta. Om du upplever att dina problem påverkar ditt vardagsliv och relationer så rekommenderar jag att du tar upp telefonen och ringer till närmaste psykiatriska vårdenhet. Förklara vad som försiggår och hur du mår. Det tar ofta inte lång tid och kostar dig bara ett telefonsamtal!
Ta kontakt med psykiatrin! Jag har haft problem med ångest/depression större delen av mitt liv och väntade tills jag var 20 med att söka hjälp. Det ångrar jag idag! Det finns saker att göra även om man kanske inte tror det när det är jobbigt
Vad är det för slags mardrömmar du får? Blir du jagad? Mördad? Jag tror som dom första har skrivit här att det är dom stora förändringar på kort tid som har ger dig mardrömmarna. Glöm inte att drömmarna är kopplade till det du gör under tiden du är vaken //Tapatalked
Äter du någon medicin? I så fall kan det vara läge att läsa på om den har några biverkningar. Det finns mediciner som kan ge mardrömmar som biverkning. m v h Henrik