Market-app har hängt sig på 'installing'

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Konstigt, Oct 31, 2010.

  1. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Joined:
    Feb 27, 2010
    Messages:
    1 086
    Likes Received:
    143

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har märkt några gånger att uppdateringar inte verkar installeras. Tog mig lite tid att kolla på det nu och ser att ett program, ConnectBot, har hängt sig på 'Installing'.

    Testade först att stänga telefonen. Ingen skillnad.

    Testade sen att avinstallera programmet. Fortfarande kvar på samma status.

    Googlade runt lite och hittade folk som löst det genom att köra clear på cache/data på Download Manager och Checkin Service (i mitt fall hittade jag bara HTC Checkin Service). Efter detta körde jag omstart på telefonen.

    Fortfarande samma! När jag kollar på Downloads under Market så står ConnectBot på 'Installing'.

    Någon som har haft detta problem som lyckats lösa det?
     
  2. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Joined:
    Aug 17, 2010
    Messages:
    97
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    hänt _ofta_ för mig senaste 2veckorna. Ibland hjälper ingenting, ibland hjälper det att gå till 3g från wifi ifall jag var på wifi först. Ibland hjälper det med att cancel update, force close market, rensa data och force close Market, sedan logga in på www.google.com i telefonen med ditt gmail konto du sitter på och sedan starta market igen. Då brukar det fungera att ladda hem 2-3apps innan det strular igen de perioder jag haft problem. För en del hjälper det även att avinstallera uppdateringarna ifall den uppdaterat.
     
  3. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Joined:
    Feb 4, 2010
    Messages:
    198
    Likes Received:
    2

    MINA ENHETER

    market har varit skakigt den senaste tiden. det är oftast bara att vänta ett par timmar så burkar det lösa sig själv.
     
  4. zel

    zel Teen Droid Medlem

    Joined:
    Aug 13, 2010
    Messages:
    360
    Likes Received:
    40

    MINA ENHETER

    Clear cache till market, brukar at lösa problemet
     
  5. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Joined:
    Feb 24, 2010
    Messages:
    96
    Likes Received:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Jag fick rensa cache och data för market så funkade det igen.

    Har läst nån annan fix på nätet där man tar bort en systemfolder på SD-kortet som tydligen blir en smula muppjo ibland. Men då måste man först flytta över alla appar till telefonen igen.
     
  6. ndrangheta

    ndrangheta Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jun 3, 2010
    Messages:
    186
    Likes Received:
    10

    MINA ENHETER

    Har ett liknande problem.
    Hade tidigare spaghetti marshmallows installerat, men avinstallerade det för att jag tyckte att det sög.
    Och nu ligger det kvar under hämtningar och försöker uppdateras.
    Har väl legat så i ungefär två veckor minst.

    Hur rensar jag market cachen?

    edit:
    Hittade det.
     
    Last edited: Nov 3, 2010
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Joined:
    Feb 27, 2010
    Messages:
    1 086
    Likes Received:
    143

    MINA ENHETER

    Inga lösningar med cache-clear eller data-clear fungerade för mig.

    Däremot så gick jag in på Applications > Manage Applications > All > Market och valde där uninstall updates. Efter det så gick det bra!

    Tror väl det fortsätter vara bra även om jag hade lagt tillbaka dessa updates men jag vet inte hur man gör det.