Market bytte användare utan min vetskap

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Optimize, 12 okt 2011.

1. Optimize

Optimize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Nu är det så att android market på min telefon har utan min vetskap bytt från min vanliga användare till youtube-kontot. Problemet är att det vanliga lösenordet inte fungerar att logga in med, och jag lyckas inte hitta något annat sätt än att rensa hela market för att kunna logga in på en annan användare.

Mitt konto på youtube skapade jag sommaren 07, och adressen/kontot för min telefon (bl.a market) skapade jag i våras, när O2X släpptes. Nu har den alltså loggat ut från min "nya" som jag använt till att använda market, till att byta till youtube-kontot. Som nämnt fungerar inte lösenordet till detta och i nuläget kan jag inte använda market.
    Bild: [​IMG]

Någon här som kanske har stött på samma problem och lyckats lösa det utan att radera allt innehåll från market?

Tack på förhand!

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Varför kopplar du inte ihop YouTube kontot med din gmail sen när du löst detta.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Optimize

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är den att jag redan har kopplat youtubekontot till en annan mail som jag använder. Därför är det svårt att integrera dem med varandra.

4. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har faktiskt samma problem men det uppstår bara när märket har hittat uppdateringar och jag startar genom rullgardinen. Dock så är det inte youtube konto utan ett av mina andra konton som jag har i telefonen.

Jag löser det därför med att menyklick -> accounts.
    Men om du inte har lagt in flera konton i telefonen vet jag däremot inte hur du ska göra.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

5. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Jag har haft samma problem. Plötsligt bytte market till mitt youtube-konto och det hjälpte inte att skriva lösenordet till det. Det har hänt flera gånger, nån gång hjälpte det att starta om telefonen, nån gång hjälpte det att radera data från Market-appen. Men till sist hjälpte inget av detta och jag fick därför ta bort youtube-kontot från mobilen, då hoppade Market tillbaks till mitt gmail-konto automatiskt. Ingen optimal lösning, men jag behöver ett fungerande Market-konto mer än att vara inloggad på youtube...

6. Optimize

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter inget vidare där du.. Jag fick radera uppdateringar och data till Market, då den sedan helt plötsligt bytte tillbaka till mitt vanliga.