Market enabler funkar men ej Market access.

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Aclaim, 29 jul 2010.

1. Aclaim

Aclaim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har rootat min x10 men det verkar som att den inte helt och hållet blev rootad.

Market enabler funkar så jag kan se betalappar men nu när jag gått nys om Market access så vill jag hellre göra denna men den säger att jag inte har SU egenskaper på telefonen.

Hur går det ihop?

2. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gå in i superuserappen och kolla så där inte står att default ska marketaccess inte få rättigheter. Kan även testa döda marketaccess och försöka igen, alternativt starta om tele.

3. Aclaim

Aclaim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Marketaccess finns inte med i superuserappen. Har bara better terminal emulator
    och My backup.

4. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testa och reroota och se ifall du får samma problem, hände mig första gången men sen när jag reroota så blev allt bra igen.

5. Aclaim

Aclaim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte jag skulle göra det nu när nya uppdateringen kommit...

Har inte riktigt fått klart för mig hur bara. Sitter och läser på XDA men men klockan är lite mycket så jag löser det i helgen.

6. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DU laddar ner Root V3, det finns 3 filer där, ha java installerat..
    Tryck på Step1 och då kommer det ett medelande, ta bort batteriet på telefonen och vänta 5 sec o sen lägg i den och håll in bak knappen (högra sidan)
    o lägg i usb, när den lyser grönt då trycker du på space på den cmd rutan o då går den tillbax till .16 versionen när den är klar så ta bort batteri och sen lägg tillbaka det o starta om, sen går du på SEUS och updaterar som vanligt, då får du senaste versionen :) VIll du roota senaste versionen då får du vänta tills dem lägger upp den :)