Market Enabler v2.0.4 på HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av sanie, 16 dec 2009.

1. sanie

sanie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,
    jag har Modacos senaste rom och har förgäves försökt att få market enabler att fungera men dock utan resultat. ME har fram tills nu startat ordentligt (men nu startar telefonen om sig när jag trycker på enable paid apps) men jag har aldrig lyckats se några betalapps i "Butiken". Jag har rensat cachen och startat om båda programmen för att sedan starta ME först och sedan butiken. Ingen verkan. Jag har även lagt in kortinformation på google-kontot. Jag kan heller inte hitta någon meny för att ändra operatör osv? Finns det någon som har haft samma problem men som har lyckats lösa det?

Tacksam för svar!

2. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här finns en betydligt nyare version av ME som jag körde igår och den fungerar alldeles utmärkt på min Magic. Fungerade dock inte att tanka direkt från mobilen, var tvungen att köra via datorn med adb install paketnamn. Jag valde o2 - de. Får upp massor av betalapps. Bara att välja settings list fliken och välja "operatör" med longpress.

http://uploaded.to/file/yd0ivd

3. sanie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man blir ju så ledsen när man skriver fel i trådnamnet, självklart menar jag v3.0.4 =/ jag har ingen aning om vad hur det där med "adb" går till :) Finns ju ingen settingsflik i mitt ME heller :S

4. sanie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag tankade din fil och det var ju ett annat program än vad jag hade innan :S men nu när jag väljer en operatör och trycker på "fake provider" så startas bara min telefon om :S varföör gör den det och hur får jag den att sluta upp med det?

5. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, har du 3.0.4 så är det den aktuella. Varför den startas om är väl inte helt lätt att svara på, har du rootat telefonen? För vad jag minns så krävdes det att man hade root för att det skulle fungera. Har du testat fler providers än o2 - de?

6. sanie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag har rootat. Har testat andra providers, samma resultat, telefonen startar om sig!

7. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. Telefonen startas om och ingenting har förändrats...Har provat både T-Mobile och o2. Om det inte är en medveten block från google, kan det kanske ha att göra med mitt gamla risiga sim-kort?

8. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått det att funka. Nu fungerar det oberoende av vilken provider jag väljer. Det enda jag har gjort mellan den här och den tidigare posten är att partitionera mitt minneskort. Jag vet inte om det är just partitioneringen för att utnyttja app2SD eller reboot:en i och med detta som fixade ME.

Även fast jag inte kan förklara varför så tror jag på partitioneringen, då ME spontan bootade förut utan förändring.