Market hittar inga appar och uppdateras ej till play.

Diskussion i 'Samsung' startad av kalsjo, 13 apr 2012.

1. kalsjo

kalsjo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Market hittar inte längre några appar när jag söker. Market uppdateras inte heller till Play butik som den gjort på min telefon. Vad kan det vara för fel?

Jag har fortfarande stock Android 3.1...
    Jag har provat att radera Markets cache och data och starta om tabben (enligt hjälpsidan för google play). Där står även att Play butik ska vara kompatibelt med tabben...

Tack på förhand!

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2

2. kalsjo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tillägg till ovanstående; lyckas jag klicka mig fram till en app i Market och försöker installera den får jag hela tiden upp meddelande om att appen inte går att installera i mitt land. Detta är ju helskumt! Vad kan ha hänt?

Är det någon som kan hjälpa mig? Tack!

3. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har du gjort en återställning till standardinställningar? Den som finns under inställningar/säkerhetskopiering. Tänk bara på att alla dina inställningar försvinner.

Skickat från min GALAXY Tab 8.9 via Tapatalk 2

4. kalsjo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det har jag inte. Drar mig för det, för då försvinner ju alla appar och inställningar...

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nu har jag inte kollat hur det ser ut i 3.1 eftersom jag kör 4.0.4 men i Android 2.2 så kan man "nollaställa" marketkopplingen genom att köra tvingad avslutning på Google Play Store (eller Market om den fortfarande heter så in din platta) följt av "rensa data". Sen gör man snabbt samma sak med "Google Services Framework" (eller vad den kan tänkas heta på svenska) och startar sedan om plattan. Kan behövas en till omstart om det inte funkar efter första.

Dock lite osäker på om det fortfarande heter Google Services Framework i 3.1. Det finns ingen sådan på 4.0.4.

Kan ju vara värt att testa om fabrikståterställning ändå är sista utvägen. Har aldrig testat detta på en 3.x enhet men jag har gjort det några gånger på min Hama Internet TV Box med Android 2.2 på sista tiden då jag mixtrat lite med den för att få tillgång till mer appar i Google Play.

OBS! Om det slutar med att du gör en fabriksåterställning så tänk på att denna platta inte har något SD-kort så har du musik, bilder m.m. på den så lyft ut det ur plattan först för ALLT rensas vid en fabriksåterställning.

Last edited: 16 apr 2012
  6. kalsjo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla tips! Tyvärr fungerade inget av dem (testade dock inte fabriksåterställning).
    Det som till slut fick igång det hela var att registrera ett nytt gmail-konto och ansluta den till. Då fungerade Market igen. Efter det gick det att gå tillbaka till mitt ordinarie gmail-konto igen och allt fungerar där oxå. Skumt!

Däremot uppdateras fortfarande inte Market till Play utan ligger kvar på ver 1.0 någonting, så det har jag laddat ned och installerat manuellt. Vet dock inte om det är "ok" med tanke på funktion och framtida uppdateringar...