Market kostnaderna?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Avicii, 31 juli 2010.

1. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

När man ska köpa apps i market, ger man dom sitt kort nummer eller dras det från räkningen, jag är inte säker om jag vill ge ut mitt kort.
    /fri0xz :cool:

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Beror på vart du bor och vilket abonemang du har. vanligtvis betalar man via google checkout

3. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Som det är nu så registrerar man sitt visa/mastercard-kort hos google checkout. Sen när det är dags att köpa en app så väljer man vilket kort man vill debitera och trycker köp. Brukar stå ett "cirka" värde på vad det kommer att översättas till i kronor. På banken står sedan nästan samma belopp uttaget (upp till 50 öre mer oftast, pga bankens egna kurs)
    All info står där när du handlar.
    Sen står det att man har 24h på sig att testa appen (källor säger nu att det kan vara 48 timmar som gäller).

Under dessa 24 timmar kommer din vanliga "avinstallera" knapp på market heta "ångra köp och avinstallera". Trycker du på den knappen så gör den som den säger, och avinstallerar appen och drar inga pengar från kontot.

Jag har inte sett möjligheterna för paypal, men känns som att det också borde finnas. Men google checkout fungerar bra. Har köpt många program där.

Angående att "dra från räkningen" så finns den betalningsmodellen bara för en operatör i USA (hörde det på en podcast). Men google verkar ha eller haft planer på att införa det här också, som ett alternativ.

Last edited: 31 juli 2010
  4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Om du inte vill använda ditt vanliga kort kan du använda ett e-kort. Sätt en lång giltighetstid och en köpgräns som motsvarar hur mycket du vill kunna handla för under den tiden.