Market och Spica

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Danne W, 31 aug 2010.

1. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu vänder jag mig till den samlade kunskapen på swedroid. Min spica är, ja rent generellt, rätt så opålitlig. Den låser sig, segar och är allmänt bångstyrig. Den har mycket märkliga saker för sig som att när man ibland använder Google Listen så låser den sig alternativt drar igång någon ljudfil i musikspelaren.

Nu till själv kärnan: när jag använder market blir den otroligt seg. Inte sällan tar både nedladdning/uppgradering och inladdning av app-listor otroligt lång tid. Detta blir fantastiskt irriterande och nu har jag observerat att det är samma sak om jag ska synka Gmail - det tar också lång tid - för att inte prata om Listen. Just Listen och när man refreshar den kan man lika väl lägga ner telefonen och gå och brygga en kopp kaffe.

Är detta något som någon smart snubbe eller snubba har någon uppfattnig om: Är det google-servrar eller något liknande som gör att jag får lagg och seghet som ett brev på posten?

Last edited: 31 aug 2010
  2. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också märkt att under de sista två veckorna har den hängt sig mycket när man kollar efter program på Market. Även hämtningarna tar längre tid att starta.
    Så jag jag tror att det har med Market att göra för så var det inte förut.

Antalet Androidtelefoner har ju ökat lavinartat och nu när hösten kommer och alla är tillbaka och det börjar köra igång igen på allvar så kanske servrarna är underdimensionerade och inte hänger med.