Market problem x10.

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by memix, Nov 29, 2010.

1. memix

memix Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte logga in på market, får hela tiden felmeddelande: Con't establish a relible data connection to the server.
    Har haft den i snart 2 veckor och det funkar fortfarande inte, tjejen köpte en i helgen och hon kunde logga in direkt,
    Har 3 kontant kort ..

2. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har du dataöverföring och bakgrundsdata aktiverat? tror du måste registrera över telefonnätet också, har för mej att det inte fungerar om du kör över wlan

3. memix

MINA ENHETER

Nej kör inte via wlan utan mobil nät, har ringt tre och dom säger att det inte är något fel där. Har försökt med allt känns det som. :-/ drygt bara. Vill ju kunna utnyttja mobilen för fullt.

4. Freeman79

Freeman79 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Du jag hade samma problem och jag mailade Sony Ericsson direkt och fick det här svaret som hjälpte mig.

Du måste gå in på "inställningar" sedan "program" och sedan "hantera program" klicka på "market" och sedan klicka på "avinstallera uppdateringar". Efter det gå tillbaks helt in på i huvud menyn igen och klicka på "market" för attt installera om det från scratch.

Det löste mitt problem och det borde lösa ditt problem.

5. memix

MINA ENHETER

Funkade inte de heller, har inte uppdaterings grej heller, står tvinga att avsluta men de funkar inte de heller, har testat allt nu, ska tillbaka till butiken med den imorgon och fråga dom,