Market via Android emulering.

Diskussion i 'Allmänt' startad av ZeD, 9 jun 2010.

1. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Hejsan allesammans.

Jag testade att fixa betalapps via SDK:n igar, tog hjälp av Swedroid wiki. Allt gick bra förutom att väldigt många betalapps fattades. Kan det vara så att det är pågrund av att det emulerades en 1.6 version av Android som dessa amps fattades? Är ju lite konstigt då gratis versionen av 'tapatalk' hittades men inte betalversionen.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel och kan man emulera en 2.1 version av Android och få det att funkar med Market?

/ZeD

Sent from my HTC Desire

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ja det kan mycket väl vara problemet, låter troligt.

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Lär inte vara några som helst problem att emulera 2.1 istället (eller 2.2 för den delen men den visar inte alla protected apps just nu).

Plocka images från en 2.1-rom och lägg dit Google-appsen. Se även till att du har en build fingerprint i din build.prop som google tillåter alla apps för, exempelvis den från ERE27.

4. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det ska gå, men jag har plockat image-filer från Nexus och andra telefoner med 2.1 och aldrig fått emulatorn att godkänna dem. Vilken 2.1-image jag än använt vill aldrig emulatorn boota.

Om du (eller någon annan) hittar ett sätt att få det att fungera skulle det vara mycket uppskattat om ni postade det här, så att jag kan uppdatera min guide på: http://blogg.tthe.se/index.php/other/paid-apps-i-emulator/