Marmorbord (behöver era råd)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alvin, 4 jul 2025.

1. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Vi köpte nyligen ett marmorbord på Mio. Vid montering upptäcktes en repa samt spricka i skivan. Vi tog kontakt med Mio och de höll med. En ny skiva beställdes. Igår levererade Mio den nya skivan och döm om vår förvåning när vi konstaterade att även den nya skivan har en uppenbart synlig repa i bordet. Vi vägrade att ta emot den och Mio tog tillbaka den. Nu till det intressanta: den här gången menade Mio efteråt i ett telefonsamtal att detta inte kan anses vara en repa då den inte kan detekteras med hjälp av nageln.

Som jag ser det, försöker de friskriva sig genom att hävda naturliga variationer i mönstret då det rör sig om natursten. I call B.S. Det jag ser tydligt på bilden är en repa; även om det inte skulle röra sig om en defekt i skivan är det visuellt störande. Jag påtalade detta idag men svaret var det vanliga säljsnacket: "det är variationer och av tio skivor vi får in är ingen den andra lik". Jo, men jag opponerar mig inte de mönstren som finns i skivan.

Vad säger ni själva när ni inspekterar den bifogade bilden?

Bifogade filer:

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Öh. Ganska uppenbart problem med skivan på bilden

Kristy gillar detta.
  3. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Tack. Det var precis det vi försökte påtala, men de vidhåller bestämt att det är inget fel då repan inte kan kännas fysiskt. Repan kan ju vara under ytan och bero på strukturella spänningar.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hade ju hellre tagit något som känns med nagel än ser ut så med ögat
    Varenda person kommer försöka undersöka vad dom ser, men inte kan känna

5. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jadu, jämför med produktbilden på deras hemsida. Det är ju inte så att de skulle ta den skivan och lägga ut som produktbild. Visst kan variationer förekomma men den där ser ju fanimig ut att vara ihoplimmad. Det verkar ändå vara en naturlig variation, men trots det så ser den ju väldigt illa ut.
    Vad heter bordet?

Ett tips är att göra reklamationen via deras hemsida istället för att fortsätta prata med säljaren.
    Det måste väl ändå finnas någon form av öppet köp?

Själva har vi bara positiva erfarenheter av att reklamera produkter hos just MIO. Fick full återbetalning på en matta som efter knappt två år var mer som "tovad ull" än den fina långhåriga ryan sambon beställde. Visst att det kan bli tovat, men vi försökte verkligen sköta den från början.

Kristy gillar detta.
  6. Beachbum

Beachbum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Bara att reklamera. Vi var med om samma sak med just Mio. Tredje skivan nöjde vi oss med.

pacc och Kristy gillar detta.