Problem: Mass-skick av SMS till sig själv!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av hartsmar, 4 dec 2012.

1. hartsmar

hartsmar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dotterns S2:a har fått fullständigt frispel.

Så fort hon får SMS från någon så börjar det rasa in hundratals autogenererade SMS från hennes eget nummer till henne själv.
    Innehållet i SMSen är texten:

From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>
    From <+46XXXXXXXXX>

osv... (XXXXXXX=hennes nummer) Så håller det på tills det kommit dryga hundra stycken. Med lite tur så slutar det då. Eller inte.

Troligen har detta hänt efter att jag använde SamsungDive för att spåra telefonen igår, då vi trodde den var tappad. Jag gjorde då en vidarekoppling till min egen lur. Denna är dock hävd och även hos Tre har man kollat och där finns ingen vidarekoppling eller annat.

Så, nu blir det väl till att återställa luren... Men först vill jag kolla om någon annan hört eller råkat ut för det här och om det fanns nån annan lösning.

GAAAAAAAH!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Aldrig nånsin hört talats om det här på forumet... Om jag vore du skulle jag kontakta Samsung också... Du kan ju även pröva rensa Cache Partition och Dalvik Cache och radera Samsung Dive och lite sånt?

3. smuppy

smuppy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kvarstår det fortfarande?
    Kolla om det verkligen skickas från telefonen (kolla under meddelanden), känns mer som ett nätfel...

Kolla med någon logcatapp, kan visa ytterligare info.

Sent using Tapatalk.

4. hartsmar

hartsmar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry för att jag glömde det här fullständigt...

Det visade sig vara en vidarekoppling som låg djupt långt nere undantstoppad som inte ens operatören hittade först...

Och egentligen inte ens det, utan en vidarekoppling som låg och svävade i nåt mellanläge eftersom den egentligen var borttagen men ändå aktiv. Detta gjorde att istället för att vidarekoppla, så kopplade den till sig själv som då vidarekopplade och kopplade åter till sig själv osv. Det satte igång en skum loop i nätet. Weird.

Så det var helt och hållet en nätverks-glitch och inget annat. Det löste sig alltså.

Tre (som jag för övrigt måste säga aldrig upphör att förvåna med sin sjukt höga service-grad) debiterade givetvis inget för de här SMSen som under 5 timmar uppgick till 2911 stycken!

Tack för tips och försök till hjälp i alla fall.

Last edited: 9 jan 2013