Massa konstiga Errors i ClockworkMod

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by NewLänder_1, May 28, 2011.

1. NewLänder_1

NewLänder_1 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej där!
    Fick min Htc Desire för några veckor sedan och upptäckte dräkt att den var importerad från polen. Den kom med ett "custom rom" som har massa polsk skit på sig (typ gps app mm). Vill givetvis ha bort skiten så roota med hjälp av dreamhawks guide (då via unrevoked3 3.32). Installerade även ROM-Manager och uppdaterade där ClockworkMod till 2.5.0.7.

Nu till problemet!
    Ville naturligtvis göra en backup före jag bytte ROM, men möttes då av felmeddelanden som "E: Can't find MISC: E: Can't mount CACHE: recovery/command ". Är ny till android och root så fattar skälv-klart inte ett smack! Testade sedan att "wipe data/factory reset" och sedan försökt installera ROMs som Oxygen och GingerVillain vilket också fått samma felmeddelanden.

Har ingen aning vad som har hänt och ber därför om hjälp.
    Lite info om mobilen: Den kom med 2.2 förinstallerat och en S-LCD skärm
    hboot 0.93.0001
    bravo pvt4 ship s-on
    microp-051d
    radi0-5.10.05.23
    Tacksam för svar! ps.Har läst X antal timmar i olika forum och ej hittat lösning.

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är problem med Clockworkmod och PVT4, så jag rekommenderar att du rootar om med Amon_ra.

3. drench

drench Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

4. NewLänder_1

MINA ENHETER

Testat 3 gånger nu och får samma fel-meddelande i Unrevoked "Error: failed to get root. Is your firmware too new?"
    Kan detta bero på att den redan är rootad under Clockworkmod? I så fall bör jag UNroota och hur gör jag det?
    Har läst om lite om RUUn och funderar på ifall det bara är att ta en äldre sådan och försöka roota där efter. Är det riskabelt att göra så?
    Som sagt är ny till android och vill helst inte bricka min Desire:)

5. drench

MINA ENHETER

Fick samma error när ja gjorde så.. men det löste sig genom att köra unrevoked 3.14 istället :) vet inte hur det funkar med pvt4 men du kan ju pröva :)

6. drench

MINA ENHETER

Så länge du inte tar ur din usb kabel när du kör unrevoked bör du undvika brick :) jag körde de massa gånger med errors utan brick. Och tillslut med 3.14 fick jag in min nya recovery :) annars kör du RUU och sedan rootar igen :)

7. drench

MINA ENHETER

Allt om allt står i dreamhawks guide :) annars är nog Google en väldigt bra vän ;) Kolla på XDA också! Står massor där

8. NewLänder_1

MINA ENHETER

Tack för hjälpen! Men funka inte på v3.14 häller :(
    Tror jag måste köra RUU. Men spelar det någon roll vilken RUU jag tar och kör? Jag menar det spelar ingen roll för mig ifall jag får samma rom.
    Listan jag kollar i ->>>http://shipped-roms.com/index.php?category=android&model=Bravo
    Basbandseversion 32.47.00.32U_5.10.05.23
    "Skapa nummer" 2.15.118.1

9. drench

MINA ENHETER

Ladda ner den RUU som finns i dreamhawks guide :) och följ hans guide :) skicka ett pm till han och fråga om den går med pvt4

NewLänder_1 likes this.
  10. NewLänder_1

MINA ENHETER

Nej den RUU dreamhawks länka funka ej. Skicka ett pm för x-dagar sedan men fick inget svar. Fick samma error i RUU programmet ([131] gammal version) då jag testa en annan RUU jag hämtat med samma Basbandseversion (32.47.00.32U_5.10.05.23).
    Har läst att med s-on så måste man ha samma radio för att den ska godkänna uppdateringen.
    NU till det nya problemet. Det värkar som att jag redan har den senaste versionen och kan ej hitta samma eller en nyare. Kan inte häller ta recovery i H-boot pga att Clockworkmod också har massa errors.

11. NewLänder_1

MINA ENHETER

12. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså detta problemet händer ofta för vissa Desire, jag hade samma problem. Det ända du gör e o unrootar med RUU sen rootar men Amon Ra, fixat.

:)