Problem: Massa problem med luren

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av scienta, 12 maj 2013.

1. scienta

scienta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Morsning! Jag har alltså en SGS3 LTE som jag har kört med rExtreme rom, men efter en uppdatering så började saker krångla och nu vet jag inte alls vad jag ska pröva.

För det första så blev tydligen mitt externa minneskort skrivskyddat, vilket gör att det inte går att använda ordentligt med de appar jag kör (gjorde en tråd tidigare om detta), vet ej hur man tar bort skyddet utan minneskortläsare till datorn. Detta problem uppstod när jag uppdaterade till romen jag använde till v8.5 och som vilken annan vettig människa som helst så gjorde jag en återställning till den tidigare versionen (från back-upen jag gjorde innan uppdateringen, så klart).

Problemet kvarstod efter denna återställning och ett nytt problem tillkom: ljudet ifrån 3.5mm-kontakten var du avsevärt mkt lägre. Inget fel på kvalitén, själva volymen är bara lägre. Jag anar då ugglor i mossen och beslutar mig för att installera standard-rom för att utesluta mjukvaru-fel.

Sagt och gjort, installerar standard-rom och Kies rapporterar att senaste program-varan är installerad. Dessvärre uppstår ännu fler problem, den här gången relaterat till nätverket. När jag ska skicka sms så får jag ett felmeddelande om att "det finns ingen anslutning för mobila nätverk", men det är bara att trycka "ok" så skickas meddelanden. Likadant när man ska ringa så poppar det upp en ruta med "Ej registrerad på nätverk", men om jag prövar igen direkt efter så fungerar det klockrent. Likväl kvarstår även tidigare problem.

Jag förstår ingenting längre och börjar bli rädd för hårdvaru-fel. Har ni Android-gurus något förslag på vad jag kan göra åt detta?

2. Cundis

Cundis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Et spørsmål. Gjorde du en factory reset?

3. scienta

scienta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det görs automatiskt i installern med rExtreme, men jo det gjorde jag. När jag installerade standard-romen igen så var jag mkt noggrann med allt sådant.