Problem: Massa småproblem, hjälp?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av chrippe7, 4 jul 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har haft min S3:a nu sen release och jag har stött på lite saker som jag är väldigt osäker på om det ska vara så och eftersom det är så många så skulle jag behöva hjälp från mina kamrater här :)

1. Täckningen är väldigt dålig, till exempel när jag är hos min flickvän i hennes rum har jag "No Service" medan hon med samma operatör fast en HTC Desire får 2-3 staplar. Detta innebär att varje gång jag sover hos henne så kan man inte nå mig under natten(kanske händer något akut). Upplever Ni att det är överlag dålig täckning på S3 eller tror ni det är något man behöver skicka in den för att åtgärda det? :(

2. Egen ordlista, existerar det? På alla tidigare android-lurar jag har haft så efter att man har skrivit ett ord ett x antal gånger så sparas det i ordlistan, för mig så sparas det aldrig, oavsett hur många gånger jag skriver det och om jag skriver det en gång i till exempel ett sms och ska skriva det senare i samma mening så kommer den ändå inte ihåg det. Någon som har någon aning om det ska vara så?

3. Återigen ordlistan, den kan ändra mina ord fast jag skriver ett "ordliste-ord" och stavat korrekt så kan den även försöka ändra det till något annat ord, vad kan det bero på?

4. De senaste dagarna har jag vid upprepade tillfällen fått krascher på Galleri, Play Store och reboot någon enstaka gång, ska testa att göra en fabriksåterställning och kolla om det hjälper, har ni några tips annars?

Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor och tack på förhand! :)

2. brynte5

brynte5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    1 - jag hade htc desire innan och tyvärr upplever även jag att mottagningen är lite sämre på s3 (färre staplar), även på wifi!

2+3 - kör med andra tangentbord (swiftkey just nu), så har tyvärr inga svar ang det som följer med!

4 - vet inte riktigt, men... ja, det låter väl som att du borde testa en fabriksåterställning kanske...!?
    galleriet har strulat för många, har jag läst om, så jag har faktiskt inte ens öppnat det, utan kör med quickpic istället, vilket funkar alldeles utmärkt!

https://play.google.com/store/apps/...51bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbGVuc3cuUGljRm9sZGVyIl0.

dom enda kracherna jag har varit med om hittills är när jag har försökt att packa upp zip filer, med astro, ett par gånger, men det är säkert appens fel!

3. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Du behöver väl inte ha telefonen med dig till sängen? Lägg den i fönstret medans du sover

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Grejen är den att i hennes rum finns det inga fönster..

5. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag hade dålig täckning på min, T.om. i centrala stockholm/göteborg, då insåg jag att det måste vara nåt fel. Internet var segt. Lämnade in min (doa) och den nya är snabb, tappar inte täckning överallt osv... :) Inga konstigheter.

Ja swiftkey är ett måste...

6. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Aha, har du inte täckning någonstans i rummet? Källare? Konstigt ändå.. Testat något annat modem?

7. MegakriLL

MegakriLL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Det ända jag märkt är att den har bättre täckning än min gamla LG Optumis 2x..

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Iaf på min så är staplarna ett grafiskt fel, runt 102dbm så har jag ingen stapel

9. erica_p

erica_p Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Egen ordlista hittar du på inställningar, de lilla kugghjulet.
    -förutsedd text
    -min ordlista

Tyvärr raderas den varje gång man startar om telefon. MINUS POÄNG på de.

Är själv väldigt missnöjd med själva skrivningen/tangentbordet.