Tips: Måste bara tipsa om boatbrowser till s3an

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mjoha, 18 augusti 2012.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Har provat i stort sett alla webläsare nu, har kört dom i 3 veckor per läsare och nu har jag fastnat totalt för boatbrowser den är enkel men med bra inställningsmöjligheter, snabb, helt enkelt en stabil bra webläsare.

Körde Ics browser + tidigare den var oxå trevlig, men inga uppdateringar inga svar på mail när man hittat buggar osv så den gick bort nu.

Opera e oxå helt ok men ganska tråkig och inte alls lika snabb som den en gång varit tycker dom har halkat efter.

Chrome lite buggig, mycket kvar innan den är fin i användargränssnittet, gillar inte det otroligt billiga utseendet och att inte adress raden försvinner när man scrollar ner på en sida.

Dolphin är för mycket onödig skit enligt mig, halv seg, gillar inte alls.

Miren är ok, snabb, snygg men jag fastnade inte.

Xscope för plottrig.

Firefox föll mig inte heller i smaken.

Angel browser trevliga funktioner men fortfarande alldeles för buggig för min smak.

Detta är mina synpunkter, som kanske någon vilsen människa som letar browser har lite nytta av, sen ska man ju alltid bilda sig en egen uppfattning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 18 augusti 2012
    Huggemyman gillar detta.
  2. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Har inte testat alla du nämner på S3, så jag kommenterar de jag testat.
    Jag har inte testat de lika länge som du, bristerna har gjort mig såpass irriterad att jag avinstallerat flertalet efter timmar/dagar.

Boat Browser

+ Snabb och stabil, som Opera var förr.
    + Bra flikhantering, även om den kändes lite stel jämfört med opera och chromes flikar, men ingen dealbreaker.

- Text reflow vid pinch to zoom ballar ur och man hamnar längre upp i texten än där man zoomade in.
    - Lyckades inte flytta runt sidorna på startskärmen som jag lagt till.
    - Sök på sidan krävde ett extra knapptryck jämfört med chrome och Opera.

Har försökt hitta en ersättare till Opera som jag använt på olika enheter sen mars 2011, för stock browsern på Nexus S var allmänt laggig.

Det är sant det du säger, den var snabbare förr, även stabilare.

+ Överlägsen text reflow vid pinch to zoom.
    + Att det går att flytta runt sidorna på startsidan med touchen.
    + Sök på sidan nås enkelt och snabbt.

- Hanterar inte flash lika snabbt som förut.
    - Dör eller fryser med jämna mellanrum, att läsa aftonbladet är rysk roulette.
    - Att försöka öppna sidor ur historiken i ny flik är meningslöst då den ändå byter flik och går till startsidan i andra fliken, man får gå in i historiken och scrolla ner igen för att öppna flera.
    Totalt idiotiskt om man t.ex vill öppna flera forumtrådar man läst vid tidigare tillfälle.
    Hade kunnat lösas om de öppnades i bakgrunden.

Gillade inte heller den.
    Text reflow vid pinch to zoom funkade inte på S3 (stock rom) när jag testade den, och att söka på sidan krävde fler knapptryck än Opera Mobile.
    Avinstallerade efter någon timma för att det störde mig såpass mycket.

Läst så mycket gott om den att jag tvingade mig själv att använda den istället för Opera i en vecka för att se om jag kunde vänja mig.

+Flikhanteringen känns smidig.
    +Snabb
    +Öppna flikar stannar kvar i minnet tills du manuellt stänger dem.

- Saknar flashstöd.
    - Ingen text reflow, det är den browser utan reflow där jag stört mig minst på avsaknaden. Men det hade varit fint att ha.

- Öppnar du flera flikar så händer det att sidan inte laddas på några av dem, man hamnar istället på startskärmen. Dåligt när man vill öppna flera forumtrådar.

- Var fan är historiken?
    - Swiftkey buggar ur i chrome ibland, fast det är inte säkert att det är Chromes fel.
    - Bokmärkesfältet är inte helt praktiskt, och startsidan har inget riktigt snabbstartsfält, utan "mest besökta sidor" istället. De går inte att flytta runt.

- Istället för "begär skrivbordsversion" borde man kunna ställa in user agent som i Opera eller Boat Browser.

3. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag gillade Chrome mycket förutom just att jag inte tycker den var snabb. Att scrolla på stora hemsidor (t ex Aftonbladet) gick inte alls lika bra som med stock browsern, där det flyter väldigt fint.

4. WhyS

WhyS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Stock browsern med Quick Control (settings >labs> Quick Control) är min nuvarande kärlek..

Sent from my GT-I9300

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    ni har ju glömt bort den bästa ;)
    Maxthon

6. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Håller med. När man väl fått till det med att få upp menyn, är det en vinnare!

7. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Ska testas, tack för tipset.

Även denna ska testas, tack.

8. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Om man som jag bara surfar via bokmärken har de flesta läsare alldeles för långa vägar till dessa. Där är Dolphin överlägsen. Boat browser var dock helt okej, lite buggig än bara.

Skickat från en Samsung Galaxy S3 med Tapatalk

9. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Håller med. Bokmärken med dolphin är grymt smidigt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.284

MINA ENHETER

Har totalt snöat in på Dolphin,tycker jag testat många browser men alltid gått
    tillbaka till Dolphin. Mest pga den smidiga hanteringen av bokmärken,ingen browser har så smidig tillgång till bokmärken som Dolphin.

Blev tvungen att testa Boatbrowser nu...bara för att. Den är snabb....riktigt snabb och bokmärkeshanteringen fungerar bra (läs inte lika bra som Dolphin)

Just snabbheten i att ladda sidor har jag faktiskt mailat Dolphin om,tyckte den var snabbare förut. Fick lite svar från deras support men ingen förbättring.....än. Dom skulle titta på det o se om dom kunde förbättra det så tills vidare kör jag med båda då Boat browser är märkbart snabbare på att ladda sidor.

Har redan efter 1 dags användande av Boat browser redan lyckats bli utslängd när jag skulle kolla på klart.se,jag bara ramla ut till hemskärmen helt enkelt. Har aldrig hänt på Dolphin

11. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    skyfire har ju bättre hantering av bokmärken och snabbare tillgång än dolphin.. :)

12. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Verkligen inte. Smidigare att bara swypa åt höger och få fram bokmärkena än att trycka på en knapp som dessutom ligger högt upp :)

13. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är ju nästan likdant på stock browsern om man aktiverat snabbkontrollern i Labs, som WhyS talar om ovan. Då kan man swipa från sidorna på skärmen och aktivera flera olika funktioner (bokmärken, markera adressfältet, ny flik, hoppa till flikar samt inställningar).

14. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Mm boat enda browser jag hitintills fått flik till vänster som jag alltid använder när ja söker nått...typ vill se resultat från denna månad..tex...eller jag missat de på andra läsare?

GT-i9300 CM10

15. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har problem att nå bokmärkena på dolphin, håller telefonen med höger hand och når inte med tummen ända ut till vänster kant för att swipa fram bokmärkena, däremot kan man ändra bokmärkesknappen på boat browser och lägga den där det passar bäst.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2