Måste få veta....

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Falcon, 15 okt 2010.

1. Falcon

Falcon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag undrar hur ni SGS ägare gör för att spara batteri. Alltid när jag har surfat eller lyssnat på musik,så går jag på "ikonen" Aktiva program och stänger ner dom program jag inte kör längre...

Räcker det med det eller måste man ha en Task killer eller vad det nu heter?

Sen undrar jag vad bokstäverna H OCH 3 betyder,3g vet jag ju men inte dom andra.

Finns det inget sätt att få 3g mottagning hela tiden? Har tele2 och bor i stlh.

Tack för svar!!!!!

2. antonnorstrom

antonnorstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

H är typ turbo 3G

3. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

GPSen drar ju relativt mycket så den brukar jag inte ha på typ en kväll då jag går ut. sen är det ju bra som du gör stänger alla program som du inte använder.. Men ladda telefonen är väl ett måste om man använder mobilen "som vanligt" var dag..

Last edited: 15 okt 2010
  4. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej, för program som inte är i förgrunden vilar och drar inte batteri. När systemet behöver minne så återallokeras det genom att döda processer i bakgrunden.

5. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag gör ingenting speciellt för att spara batteri, förutom att eventuellt stänga ner något aktivt program då och då (det är dock väldigt sällan som jag stänger alla). Jag har på alla synkningar, har automatisk ljusstyrka och kör alltid på 3G-nätet och klarar mig med att ladda varannan dag.

De som ligger som aktiva program ligger inte bara som en image i minnet utan de kan dra processorkraft (men det är inte säkert att de gör det, det kan man ju kolla i Samsungs Task Manager).