Måste ha appar till Blade

Diskussion i 'Blade' startad av papinho, 27 jun 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hej hej

Nu har jag införskaffat mig en ZTE Blade och undrar vilka måste ha appar man ska skaffa. Jag har fixat Launcherpro bara, byt till scandinavian keyboard (finns det bättre tangentbord?) och det är allt jag har gjort så länge. Vad tycker ni man ska fixa för andra appar? Jag har tänkt vänta med att roota tills DOA tiden går ut där jag ser att allt fungerar på telefonen för att fixa antigen CM7 eller SS. [Hitta ingen liknande tråd därför skapa jag en]

2. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
  3. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

hej nero! har kollat där men tänkte om de finns några speciella appar som man måste ha till blade? läste om att de fanns problem med att wifin går bort när telefonen "sover" och de fanns en app som fixa detta, vad hette den? (är den ett måste för blade-ägare?)

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Den heter blade wifi fix. Sök på market med ordet blade

papinho gillar detta.
  5. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

tack, använder du den själv? är detta ett vanligt problem för alla blades? :)

6. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

7. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Verkligen inget måste skulle jag påstå, har själv aldrig tappat min WIFI uppkoppling fast luren sovit en stund.
    Själva WIFI iconen är borta efter väckning men hoppar igång igen efter 2-3 sec.

Fast å andra sidan har jag läst att många har haft just problem med detta på att ha en "fix" installerat kanske kan vara bra, just in case!

Annars är mina mest använda appar: (inte i denna ordning)

*Apps 2 SD
    *appsaver
    *Dropbox
    *MyBackUp Root
    *Quickpic
    *Runtastic
    *Tedd's Droid Tool
    *Titanium BAckup
    *Waze
    *Zedge
    *MixZing

Det är de jag inte skulle "klara mig" utan iaf.

Last edited: 27 jun 2011
    papinho gillar detta.
  8. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror den där wifi fixen hjälper till med problem vid wifi reconnects, när man väcker luren igen. Vet inte om alla har det problemet, men jag har kört med den fixen bra länge, kommer dock inte ihåg att jag hade några allvarliga problem utan. Flashade idag in cm 7.1 och struntade i att återställa just den för att se hur det går och om den fortfarande är nödvändig för mig.

En riktigt dum sak med blade i mina ögon är att då luren går ner i sleep så kan den inte behålla en aktiv wifi uppkoppling (3g går bra), vilket jag har fått för mig att merparten androidmobiler generellt sett kan, en "funktion" som tydligen ZTE har implementerat för att spara batteri. Spelar liksom ingen roll om du sätter wifi sleep policy till never eller inte. För att komma runt det kör jag med en app some heter wi-fi keep alive, helt klart inte en särskilt smidig lösning då det enda sättet att hindra wifi från att koppla ifrån är helt enkelt att hindra luren från att gå ner i ordentligt sleep mode, däremot slipper man ju ha skärmen på om man inte vill. Gör helt enkelt så att när jag vet att jag behöver en aktiv wifi uppkoppling ställer jag in den för att hålla den vid liv, annars slår jag helt enkelt av den.

Vet inte direkt om några andra blade specifika appar som är måsten, men rekommenderar gärna annat jag använder om du vet något specifikt du är ute efter. Har dock två rekommendationer som i mina ögon är måsten på alla androider; droidwall - brandvägg, samt adfree - om man stör sig på reklam.

9. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tackar för svaret. Vilken app ska man använda för att kolla på filmer? antar att man måste konvertera dessa med vilket program?

när jag ändå är här så kan jag fråga: ska man ta universal root eller z4root för att roota blade? hittar inte z4root på market.

Last edited: 27 jun 2011
  10. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Angående videospelare så är Moboplayer utan tvekan det bästa alternativet jag hittat än så länge.

11. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1