Måste jag ha ett företag?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Windmiller, 8 maj 2012.

1. Windmiller

Windmiller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nu googlat skjärten av mig efter ett konkret svar på detta..

Är det någon här som vet om jag måste ha ett registrerat företag för att få sälja appar? Har inget företag och tänkte inte starta ett innan jag vet hur det går, har ett AdSense konto i alla fall för att kunna få pengarna att landa på ett konto sedan.

Men vad ska jag då skriva i googlecheckout under "Företags Namn" under:
    (2. Offentliga kontaktuppgifter Hur kan dina kunder kontakta dig? Informationen visas för dina kunder när de handlar hos dig.), blir det mitt för och efternamn? Är jag ute och cyklar, är det inte på google checkout jag ska göra detta?

Där finns heller ingen informationsruta om vart jag ska fylla i mitt ID ifrån AdSense kontot, ska inte det görs på googlecheckout registreringssidan?

Sen undrar jag varför vissa här inte vetat om att man kan köra igång med försäljningen innan man kopplat kontot, när man måste komma upp i 70 kronor innan man kan göra detta.
    Då måste ni ju ha kommit upp i 70 kronor.. har ni gjort detta genom annonser på eran webbsida då??

Ursäkta om jag låter förtvivlad.. men det är precis vad jag är.
    Är helt ny på detta, har lagt ut en gratis app, men tänker nu försöka sälja en fullversion.

Mvh

/Morgan

Last edited: 8 maj 2012
  2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Rent juridiskt måste du ha ett företag alternativt driva det som en hobbyverksamhet för att få sälja appar.
    Skriv ditt för- och efternamn som företag.
    Om/när du startar en enskild firma så är du företaget så det blir ju korrekt. Sen kan man även registrera ett namn på sitt företag som också går att använda och kan kännas lite mer seriöst.

AdSense sköts via gränssnittet för AdSense så det gör du där: https://www.google.com/adsense/

Det du skriver här förstår jag inte. Förklara gärna lite mer vad du menar.

Windmiller gillar detta.
  3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Adsense behöver du väl bara om du ska ha annonser i appen?

4. Windmiller

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Tack för ditt svar! :)
    Men vart skriver man sedan in AdSense IDt i checkout registreringen som man har hämtat ur AdSense systemet?

Förklaring till 70 kronors delen jag snurrade till det om..
    Förstår inte hur vissa har kunnat skicka test transaktionen på 0.99$ till sitt konto i AdSense och ändå inte vetat om att man måste kommit upp i 70 kronor för att i överhuvud taget kunna ange sitt banknummer så man kan göra en test transaktion.
    Jag har själv inte kommit upp i 70 kronor, vilket jag försöker med genom att ha annonser på min webbsida. Detta eftersom Google själva tycker att man ska ha testat kopplingen emot sitt konto innan man börjar sälja.

MVH

/Morgan

5. Windmiller

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 8 maj 2012
  6. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Överst står det "Följande information gäller för utvecklare i Argentina, Brasilien, Ryssland och Taiwan."
    Jag gissar att du bor i Sverige så det är inget du behöver bry dig om. Checkout betalar ut direkt till ditt bankkonto.

Windmiller gillar detta.
  7. Windmiller

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jäklar! Men jag har läst på någon annan sida då där Sverige var uppräknat.. men då kan jag slite ner de annonser jag har på min webbsida, klart onödigt.

Tack igen, så jag behöver bara fortsätta och genomföra registreringen på checkout då alltså.. vilken lättnad!

/Morgan