Måste man 'återställa standarinsällningar'...

Diskussion i 'Hero' startad av henrik_6, 13 jan 2011.

1. henrik_6

henrik_6 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Tja!

Ville bara dela med mig av min erfarenhet :P

Haft min Hero sedan september 2009.
    Fungerat klockrent och varit hur nöjd som helst.

Tänkte jag skulle roota och lägga in elelinux 2.2 ROM för ett tag sedan.
    Samma dag som jag skulle börja på det så började min skärm att flippa ur.
    Reagerade inte eller överreagerade, mycket irriterande i alla fall.

Hittade lite trådar här och förstod snabbt att det var digitizern som var sönder. Nu måste den ju in på verkstad, men känns fett tråkigt att vara av med den så många dagar. Många funktioner jag använder dagligen som kommer vara svåra att vara utan, så det har inte blivit av ännu.

Men jag började även märka av att den var otroligt seg och käkade batteri ngt furktansvärt. Minnet på telefonen var istort sett alltid fullt, även om jag avinstallerat allt utom dom viktigaste apparna.
    Häromkvällen gick jag och la mig med en fulladdad telefon. 6h senare ringer väckarklockan i telefonen och precis när jag ska stänga av den så dör telefonen för att batteriet var urladdat??? 6H PÅ STANDBY????

Skitsur och trött så syncade jag över allt viktigt till min dator och sen blåste jag den.

JÖSSES.... villken skillnad..
    Jag hade glömt bort hur snabb telefonen var när den var ny, allt snurrar ju på som bara den och allt reagerar blixtersnabbt (fortfarande med standard 2.1)
    Känns lite tråkigt om det är så att man ska behöva blåsa telefonen emellanåt för att den ska hålla samma kapacitet som när den var ny??

Varför är det så här, och upplever ni andra det likadant?

//H