Måste man köpa om apps efter återställning?

Discussion in 'Applikationer' started by Lime, Mar 29, 2010.

1. Lime

Lime Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag funderade idag över hurvida apps, speciellt betal-apps (som jag köpt via market enabler) kostar eller är gratis efter en återställning/byte till 2.1 som kommer komma till Heron snart.
    T.ex. 1) Jag köper en app. 2) 2.1 kommer och jag byter till det. 3) Jag ominstallerar market-enabler/betal-apps kommer till Sverige. 4) Kan jag nu bara gå in och installera betalprogrammet gratis igen eller måste jag köpa det på nytt?
    Tack på förhand :)

2. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

När du köpt en applikation kan du installera den på de telefoner du är inloggad på med ditt google konto.
    Jag har själv prövat att köpa en applikation med en Android telefon för att senare byta telefon och då är mina applikationer betalda även där och går att ladda ner utan kostnad.

Nu använde jag ett amerikanskt SIM kort för att göra detta och efter som (vad jag har förstått) så fungerar Market Enabler så att den fejkar att du kör ett annat sim så kan jag inte tänka mig att det inte skulle fungera för dig.

3. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du behöver inte betala en gång till. Jag har svensk kort och har köpt via market enabler.

4. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det behöver du inte, tänk bara på att vissa applikationer(tex copilot) är bundna till din telefon. Den använder ditt serienummer eller något sånt för att länka ditt konto med mobilen. Jag märkte detta när jag bytte upp mig från htc dream till samsung galaxy, dock skrev jag ett mail och eftersom det var ganska nyss jag köpte det så återställde dom mitt konto.

5. myspeter

myspeter Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ahhaa kan man bara peta in ett amerikanskt sim kort i luren så funkar Betal market??

6. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jupp, eller brittiskt/franskt/holländskt/österrikiskt m.fl :)