Måste mata in pin "hela tiden"...

Diskussion i 'Desire HD' startad av DCLXVI, 7 jan 2011.

1. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej, har haft min DHD drygt en månad nu och har svårt att tänka mig att jag skulle kunna våta mer nöjd. Förutom att nu efter senaste uppdateringen så måste jag låsa upp sim-kortet ofta...
    Någon som varit med om det?

2. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sim-kortet kanske glappar? Kanske ska testa och byta till ett nytt?

3. DCLXVI

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har oftast mötts av detta problem när jag stänger av skärmlåset men jag fick just upp att processen phonecrastinate.android eller dyl hade hängt sig och skulle startas om, sen fick jag mata pin...

4. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag hade det problemet så jag gjorde en återställning samt bytte simkort. Inget hjälpte. HTCsupporten tyckte att jag skulle lämna in den på service vilket jag har gjort... blir en tuff månad nu utan min dhd

5. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Testa först att göra rent sim kortet på lämpligt sätt och se om det hjälper. Är det skitigt kan det bli glappkontakt gissar jag.

6. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Samma för mig med vanliga Desire.. Var bara in med den till anovo

7. DCLXVI

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

NEEEEEEEEEEEEEEEJ, inte Anovo....

8. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Ta ett suddgummi och gör rent på kontaktytorna på simkortet och se om det hjälper?

9. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är inte så att du synkar mail mot en exchangeserver? Kolla i sånt fall meny - inställningar - säkerhet - skärmupplåsning. Ställ in på 15 min

10. DCLXVI

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hittade felet, Widgetsoid orsakade att com.phone.android kraschade, installerade jag SÅ så försvann problemet, det läskiga var att jag inte hade några WS widgetar aktiva i den lunchen jag använde (höll på att konfigurera ADW medans jag körde på med Sens som default...
    Hittade inför på XDA där även skapare av Widgetsoid kostat, tydligen är det något med en APN metod som inte DHD gillar...

11. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Tack för det där sista svaret! Upplever också att jag tappar simkortet med oregelbundna intervall. Ibland går det bra i dagar för att sedan hända ett par ggr på en dag.

Har oxå widgetsoid installerat och används. Får prova avinstallera det sen.

Däremot har jag det lite jobbigare när jag ska slå in pinkoden igen. Hur tusan får jag fram knappsatsen för att slå koden? På min tidigare HD2:a räckte det att försöka ringa ut för att få fram att jag skulle slå koden, men nu hittar jag ingenstans.
    Letat mig helt fördärvad och det enda som hjälpt är en omstart av telefonen och det tar ju sin lilla tid.
    Trycker jag på hem på knappsatsen inbillar jag mig att jag ibland kan se det blinka till i bakgrunden.

Kör original rom enbart med widgets installerat. Kör dock med widgetlocker om det nu skulle ha någon betydelse.

Tacksam för svar!

Edit: Helt nytt simkort sitter i och det har ingen betydelse vilken operatör. Hade 3 fram till i måndags och nu är det telenor men samma visa.

Last edited: 12 jan 2011
  12. DCLXVI

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick upp pin-rutan automatiskt...

13. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Alright! Tackar! Det får inte jag tyvärr. Men som sagt, man kan ana att den är bakom på något vis men man kommer inte åt den.

Blir väl en reset eller avvakta och se nästa uppdatering och se ifall det blir bättre.

14. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har du jobbmailen kopplat till telefonen? Isåfall kan ditt företag ha ställt in en säkerhetsprincip att pinlåset måste vara påslaget.

15. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

...och om du alltså synkar jobbmail mot tex en exchangeserver, då måste du ställa in följande i:
    meny - inställningar - säkerhet - skärmupplåsning. Ställ in på 15 min

Då kommer du inte alls störas av pinkodslåset

16. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Tyvärr är det inte exchange som verkar vara problemet. Har jobbmailen osv via exchange, men de inställningarna har vi inte krav på. Var så i början men det togs bort för ca 6 månader sedan. O det är bara jag som har detta problemet.

17. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Jahapp, när jag vaknade imorse var det samma visa igen. Ingen åtkomst till nätet. Bara till att starta om mobilen och se glad ut.

Problemet som jag upplever nu är att jag inte kan avinstallera widgetsoid om det nu skulle vara det programmet som är problemet. Står bara "kunde inte avinstalleras" eller liknande. Då har jag ändå dödat processen, tagit bort widget från homescreen osv. Ska man behöva göra en hel nollning av luren? Känns lite halvjobbigt...

Edit: Lyckades med avinstallation nu efter att ha lusläst FAQ för programmet. Fick ta bort "bocken" för administratör under säkerhet...

Last edited: 14 jan 2011
  18. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Har också samma problem och har också widgetsoid. Men jag vill ju inte avinstallera det :(

Speciellt eftersom jag inte orkar spara alla profiles igen :P

19. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Sen jag lyckades avinstallera det så har jag peppar peppar fått behålla min uppkoppling hela tiden. (Bara för det så försvinner den väl om 5 minuter)

Ett tips är att ladda ner extended controls istället från Market. Kostade väl 7 kr eller nåt men tyckte nästan det var bättre och enklare att ställa in än widgetsoid. Jag hade ju bara widgetsoid för att ha snabbknapparna för trådlöst nätverk, blåtand osv och det funkar kanon även med E-C. Dessutom fungerar nu knappen för ficklampa vilket det inte gjorde för mig ivf med widgetsoid....

Edit: kan bara konstatera att jag inte tappat mottagningen en enda gång under helgen sen jag avinstallerat widgetsoid. Riktigt skönt

Last edited: 16 jan 2011
  20. Cobra

Cobra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blir bara värre...har inte Widgetsoid installerad. Tappar alltmer kontakten med nätet.
    Tvingas starta om 3-4 ggr/dag. Rengjort SIM kortet utan effekt. Help!