Mate 9 Pro eller XZ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Xlwino, 31 dec 2016.

1. Xlwino

Xlwino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Radikal beslutsångest! Behöver byta upp mig från Xperia Z2 - den första telefon jag kört i över två år och varit nöjd med hela tiden! Hade väl i stort sett bestämt mig för XZ - men så fick jag syn på Mate 9 Pro. Huawei för mig oprövad mark - hur är kvaliteten? Hur dåligt är egentligen ljudet i jämförelse? Kameran? Har kanske inte varit allra nöjdast med kameran i z2:an, hur mycket har den utvecklats till XZ:an? Hoppas någon har några goda råd i ångestens tid.

2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

3. Droid_269

Droid_269 Guest

Hade XZ innan jag köpte Mate 9 Pro och ojojoj vilken skillnad... Väljer Mate 9 Pro alla dagar i veckan.
    XZ kasst batteri, seg kamera. Sony verkar aldrig lära sig, tar fan 100 år att ta en bild. Sämst kameramjukvara.
    Ljudet kan jag inte svara på då jag inte lyssnar på något via telefonen.

lulzfactor och R3b0rn gillar detta.
  4. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ni som funderar på en Sony Xperia XZ bör titta på detta innan ni bestämmer er, enligt min åsikt så motsvarar inte byggkvalitén prisklassen:

View: https://www.youtube.com/watch?v=8NMCqjVoKHI

Faktum är att jag tror att min lågprismobil DOOGEE Y6 Max klarar testet bättre..

Last edited: 1 jan 2017
  5. Ompan

Ompan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644

MINA ENHETER

Sonys designavdelning borde fått sparken efter Z2. Jag förstår inte att folk fortfarande köper skiten. Tror inte någon tillverkare har så mycket problem som de.

Droid_269 och Ara gillar detta.
  6. Droid_269

Droid_269 Guest

Exakt... Hade inte haft Sony sedan Xperia Z men tänkte att ja, nu kanske de har gjort något bra... Hade min XZ i en vecka sen såldes den. Aldrig mer Sony.

Ara och Ompan gillar detta.
  7. lulzfactor

lulzfactor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    567

MINA ENHETER

Måste säga att jag håller med menno. Mate 9 PRO är ett givet val mellan dessa :)