Diskussion: Mathems kundtjänst, Flipp eller Flopp?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Salvion, 31 mar 2025.

Taggar:
  1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 272
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag har använt "Matkasse" leverans en gång nu och det gick bra, jag valde Mathem lite på slump och det fungerade bra, hade inget att klaga på och var så pass nöjd att jag idag med en kraftig Mancold skulle beställa igen, men det gick inte...

När jag skall logga in så är det något fel så jag antar att jag glömt lösenordet och begär en återställning 2 ggr över 1 timme utan att få något mejl

Öppnar chat med kundtjänst som inte kan hitta mig som kund, jag finns inte i deras system (det var inte ens en vecka sedan jag fick min order utan strul)
    När dom har fått ännu mer uppgifter inklusive kopia på beställning DÅ hittar dom mig!

Jag får frågan om jag har ett annat telefonnummer då ibland annat det inte stämmer (fastän chauffören ringde mig på det)
    "vi kan se att andra uppgifter är kopplade till ditt konto än det du anger nu"

Får veta att kontot är inaktiverat.

Och nu blir jag "jobbiggubbe" och ifrågasätter en massa, men får inga svar med hänvisning till GDPR och ett glatt "vänligen skapa ett nytt konto och ha en trevlig dag"

Frågar om dom gjort polisanmälan för bedrägeri, inget svar, frågar efter ansvarig, inget svar....osv osv, sedan stängs chatten ned.

Nu är detta ingen stor grej om jag lugnar ned min initiala ilska över det ointresses och nedlåtande attityden, tror inte Ica eller annat företag är sämre...men har jag missat något säkerhetsmässigt? skall jag polisanäla om misstanke finns att mina uppgifter är på vift? eller annan orsak?
    Konsumentverket, någon poäng öht?
    (endast det beloppet jag handlade för är draget från kreditkortet)

Det går ju som känt är dåligt för företaget
    300 får gå från Mathem: ”Alla ansträngningar var förgäves”

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 218

MINA ENHETER

Har du flyttat eller bytt nummer någon gång så att de har blandat ihop vad som är aktuellt och gammalt?
    Förlorar du något på att avsluta nuvarande konto fullständigt och öppna nytt? Förutom tiden och besväret med att göra det alltså.

3. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 022
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Hur skulle detta bedrägeri gå till?

4. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 272
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag har flyttat till en annan adress, men kom då ihåg att jag bor på den adressen dom levererade till för en vecka sedan och då stämde alla uppgifter...det är efter detta någonting måste ha hänt, och vad det berättar dom inte.
    Och nej det är minimalt besvär att skapa ett nytt konto, men kommer så klart inte att göra det då min upplevelse av hanteringen är ärendet är rätt kass.
    Men som jag skrev ovan, jag byter bara företag, jag får se detta som en test och nu drar jag slutsatser och flyttar vidare.

5. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 272
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Vet inte, det är lite det som är min fråga, om jag missat något?
    Jag har ju lämnat ut alla mina privata uppgifter till Mathem och om då någon tagit sig in på mitt konto och ändrat något så visste jag ju inte om andra köp har genomförts (mina kortuppgifter har dom ju)
    Nu kan jag inte se att det gjorts.
    Men jag har flera frågor om hur detta kunnat ske, som jag inte får svar på.