Har otåligt väntat på en vettig lur ända sen ordet "Android" började dyka upp i pressen första gången. När Hero lanserades var jag typ pank

och då tänkte jag att jag väntar tills en telefon slår den.
Så kom Motorola med sin Milestone när ekonomin började stabiliseras men den verkar inte ta sig över atlanten. Nu har också Google lanserat Nexus One som fått väldigt bra recensioner men saknar alltså fysiskt tangentbord.
Har provat en dummy av en Nokia N900 där tangentbordet sög, knapparna var ihoptryckta för tätt och var dessutom för små. Nya Nokia N97 har å andra sidan riktigt bra tangentbord men kör ju Symbian.
Så, ska jag vänta på en telefon i klass med Nexus One men med tangentbord eller törs jag chansa på Milestone utan att ha testat något eller spelar det helt enkelt inte någon roll för då kan jag lika gärna beställa Nexus One via international-orders :confused:
Tyckte förresten att Galaxy var skithäftig (en Androidtelefon som inte såg ut som ett handikapphjälpmedel jämfört med iPhone) när den kom men Samsung verkar inte lägga något underhåll på sina telefoner, sen har ju inte Spica AMOLED så det går bort.
Å andra sidan är jag väldigt skeptisk till att handla direkt från Google i USA då support kan bli (och verkar vara även i USA) ett helvete.
Ska jag chansa på den som verkar bäst just nu eller vänta i typ ett år på att en riktigt bra Androidtelefon med bra hårdvara och support ska släp(p)as i/till ett EU-land? Jag bor förövrigt i Oslo

Click to expand...