Fråga: Med vad Ersätta Telegram pga domstol i Brasil

Diskussion i 'Applikationer' startad av pernils94231, 29 apr 2023.

1. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Brasiliansk domare beordrar tillfällig avstängning av Telegram
    Om det blir så att Telegram lämnar Brazil pga domstolsbeslut om att förbjuda den.
    Domstol har beordrat att det skall blockeras hos alla isp:er och apparna tas bort från google och apple butiker i brasil nu idag har jag inte fått svar på telegram så det kan ha slagit igenom delvis!
    Finns det av dom stora någon som ens kan ersätta telegram idag?
    Det som jag behöver är:
    * Översättning automatiska av chatt och kanaler eller höger klick
    * Dit man skickar sparade meddelanden och media är en egen "chat" eller kanal i samma klient (platforms oberoende och sync till alla klienterna)
    * En full linux klient inte web
    * Kunna skicka större mängder bilder, video och filer även stora filer.

Visst det finns VPN men andras verklighet kan skilja sig från din eller min!
    Jag vet redan att det inte kommer att fungera så bra eller om ens alls.

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 035

MINA ENHETER

Du har behov av att kommunicera med folk i Brasilien, eller varför utgör det nämnda ett problem för dig?
    Har inte brasilianska staten gjort snarlika saker tidigare, för flera år sedan (just domare som går "bananas" och blockar appar alltså), kanske mot WhatsApp eller liknande tror jag, är det något du känner igen? Jag trodde WhatsApp var väldigt populärt i Brasilien, då borde det kunna vara ett bra alternativ för ersättare.

Kravet på linux-klient gör så jag inte vet en enda app som uppfyller din lista. Kan du töja på det kravet?

Din punkt två, "Dit man skickar sparade meddelanden och media är en egen "chat" eller kanal i samma klient (platforms oberoende och sync till alla klienterna)", den punkten är otydlig och jag hänger inte med. I vissa chatt-appar kan kan skicka "till sig själv", dvs ha en konversation med sig själv. Är det något sådant du menar, att du vill kunna vidarebefordra vissa meddelanden och media till dig själv, och spara på det sättet?

3. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Jag skrev jag men är morföräldrar som har barnbarn i brasil komplicerat. Barnbarn som inte kan svenska eller engelsk så dom har behov av att enkelt översätta.
    Visst det är inte första svängen i domstol! Whatsapp m.fl. böjer sig och släpper info (ip, telefonnummer, namn ) om användarna utan problem!
    Jag lobbar för att morföräldrarna ska använda web eller telefon för som du säger whatsapp är väldigt vanlig.

Så om man bara har översättning som krav!
    Finns det någon som har det?

4. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

LINE går att översätta chattar i. Iaf med Android 13 och Pixel. Använder det själv.

pernils94231 och Kristy gillar detta.
  5. cobben

cobben Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 207
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Pavel Durov:
    27/4

Telegram's mission is to preserve privacy and freedom of speech around the world.

In cases where local laws go against this mission or impose technologically unfeasible requirements, we sometimes have to leave such markets. In the past, countries like China, Iran and Russia have banned Telegram due to our principled stance on the matter of human rights. Such events, while unfortunate, are still preferable to the betrayal of our users and the beliefs we were founded on.

In Brazil, a court requested data that is technologically impossible for us to obtain. We are appealing the decision and are looking forward to the final resolution. No matter the cost, we will stand up for our users in Brazil and their right to private communication.

Kristy, pernils94231 och chraist gillar detta.
  6. cobben

cobben Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 207
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Rent anekdotiskt så verkar det vara så att de länder som har velat förbjuda Telegram får stänga ner internet helt, något annat funkar inte - Telegram är ju bygd från början för att komma runt sådana blockeringar.

Så gick det i Ryska Federation, och så lär det vara i Iran, där folket är stora användare.

Hur det går till i Kina vet jag inte, men det finns en hel del kinesiskspråkiga kanaler.

Sedan om polisen börjar vilja kolla i din mobil efter förbjudna appar kan det bli obehagligt.

N6290, Kristy och pernils94231 gillar detta.