Meddelande (org i Desire)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av MadeByMe, 15 apr 2010.

1. MadeByMe

MadeByMe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Eftersom jag skapade en tråd om Handcent nyligen så tänkte jag att jag skulle in och använda vanliga meddelanden..

När jag ska skapa sms så finns alla mina google kontakter där, Vissa personer finns flera kontakter av, varje kontaktuppgift finns som en egen kontakt i meddelanden. Tel nr, hem och mobil, epost, nr personen har angivit på facebook. osv.. Även facebook kontakter och det verkar inte finnas någon inställning vad jag kan hitta..

Jag vill inte ha dom där, och går inte ändra.

och i kontaktlistan ser det ut som det ska. person för sig, inga konstiga mail adresser från min google användare.. och där ser allt bra ut. Behöver hjälp, får snart spader :(

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gå in på gmail i din dator. Gå till "kontakter". Skapa en ny grupp med namnet "Telefonkontakter" (till exempel) och välj där vilka du vill ha i telefonboken. Synca dina kontakter och gå sedan in i telefonboken och välj att bara visa gruppen "Telefonkontakter".

Last edited: 15 apr 2010
  3. MadeByMe

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Tackar för svar!!

Men när jag går in på "kontakter" - "menu" - "visa" Så finns det inget "telefonkontakter"

Google (593) i kryssat
    Visa Automatiska gmail kontakter, av kryssat,(kryssar jag i denna så kommer alla mail kontakter att visas..

Men problemet är att det fortfarande finns alla kontakter ink mail kontakter i Meddelanden (org) och där finns det ingen inställning vad jag har sett osm går att ändra :(

4. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du skapat en grupp som heter Telefonkontakter och lagt in de kontakter du vill ha i telefonboken? Du gör det via webbaserade Gmail.

5. MadeByMe

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

Ja det gjorde jag igår efter du hade skrivit. har gjort en manuell synkning efter det också.

6. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fan vad konstigt... Kan inte komma på varför det skulle vara så. :S

7. MadeByMe

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

Skumt som fan.. och innan så dök alla mina mail kontakter upp i adressboken också, sen försvann dom! haha man kanske skulle lägga kontakterna i mobilen istället, men hur flyttar man dom till mobilen isf?

8. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hm. Men har du kontakter på ditt SIM-kort? Importera dem i så fall till mobilen och synka sedan igen så att du får dem till Gmails kontakter. Skapa därefter en grupp och flytta SIM-kontakterna dit...

Alltså det här är riktigt förvirrande...

9. MadeByMe

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Ja det är det... har inga kontakter på mitt sim. Jag hade men tog bort dem.. tänkte kanske om det gick att importera från gmail till mobilen?

10. Jive

Jive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också samma problem.
    När man öppnar kontakter utan att vara i meddeladeprogrammet kan man välja att bara visa kontakter med telefonnummer.
    När jag ska skicka ett meddelande visas alla kontakter från gmail, vilket jag inte vill.

Finns det en lösning att dölja kontakter även i meddelandeprogrammet?

11. MadeByMe

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

Jag har inte hittat någon lösning ännu :(

12. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Kanske inte en lösning för alla men detta löste mitt problem.
    Observera att du permanent tar bort dina automatiskt sparade kontakter från Gmail.
    Det gjör mig iaf inget då det mesta är folk från Blocket, Tradera osv som jag aldrig mer kommer kontakta.

Besides the visible predefined groups: My contacts, Friends, Co-Workers, All Contacts and Most Contacted, there is another invisible predfined group: Other Contacts which can be made visible by first highlighting All Contacts and then putting a space in the search box.

The box on the right will now be divided into My Contacts and Other Contacts. Scrolling down past My Contacts will lead to Other Contacts. These Other Contacts are the result of relying/forwarding to addresses not in your address book.

From time to time its worthwile checking the Other Contacts to move those that you want to keep to My Contacts, renaming them in the process and deleting those who you do not intend to be in contact again.

Other Contacts is a great feature to quickly deal with the automatic Gmail Contacts address Book addition, but should be made permanently visible to avoid unneccessary build up of undesired email addresses.

Last edited: 16 apr 2010