Hejsan allihopa! Jag har märkt lite skumma problem med meddelanden i min Hero på sista tiden.. Inte så stora problem, men tillräckligt för att jag ska störa mig på dom 1. Om jag svarar direkt på ett sms (inom typ 15sek lr så) så hamnar mitt svar ovanför smset jag svarade på i konversationen, precis som om jag svarade innan jag fick det.. 2. Om jag får fler än 1 sms så försvinner inte sms-notifieringen i statusbaren automatiskt förrän jag startar om programmet Som sagt, inte så stora problem men ändå störande.. Nån som vet vad som kan vara fel och vad som kan fixa dessa problem?
1 Lite störande men jag vet inte om det är nått att göra åt. Handcent verkar funka bättre där. 2. Har du testat att trycka "clear notifications"?
1. Kan det bero på klockan, vilka tider står på sms:et du fått och ditt svar? Min klocka är inställd lite före operatörens så ibland får jag svaret på mitt sms ovanför det sms jag skickat, eftersom svaret verkar få operatörens klockangivelse medan mitt sms får min mobils klockangivelse - och smsprogrammet (original) sorterar efter klockslag, eller?
Efter missen när operatörens tid ställdes om automagiskt och det ledde till att en hel del kom försent till jobbet så får inte operatören ställa in min mobils klocka, det sköter jag själv
Jag drog ner en app som heter Navy clock som jämför telefonens klocka mot ett atomur. Det visar sig att telefonens klocka går 40 sekunder efter
Ja, då försvinner den, men när jag får ett sms till så stannar den kvar.. Så visst, det går ju att klicka Clear Notifications varje gång, men det är jobbigt, jag vill att dom ska försvinna automatiskt Jag låter Herons klocka ställa sig efter operatören, så det lär inte vara problemet.. Tack för svaren iaf!
Måste bara säga att jag har gått över till Android-versionen av biteSMS som jag använde på iPhonen, nämligen chompSMS! Det funkar bättre än biteSMS på iPhonen och har lite fler funktioner så jag är sjukt nöjd och alla problem är borta Så chompSMS rekommenderas starkt!
Lånar tråden lite, jag har en huawei u8220, och med telefonen kom "messaging" till sms, det går inte att avinstallera, så tog jag ned handcent sms och kör med det, men när jag får ett sms och läser det så är ändå ikonen från "messaging" kvar under notification listan, noteringen försvinner inte föränns jag har varit inne i "messaging" och läst sms:et, vad kan det bero på? Jag har satt att den ska använda Handcent sms som default.