Media försöker starta ett nytt världskrig?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dellblod, 13 apr 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Rubriken är lite överdriven, men jag försöker locka så många läsare som möjligt.

Såg just nu filmen "the divide" och jag måste verkligen säga att filmen var en förolämpning mot Korea, nu har jag bara sett 30 min av filmen. Jag har alltid tyckte att Median är den stora boven över att muslimerna betraktas som terrorister. Det var en man som planerade attacken, det var inte Islam som bombaderade Worldtrade center.

Om det forsätts i den här stilen så tror jag att det kommer starta krig till slut, och då menar jag inte över en ynka film. Men hur många rednecks finns det inte som kommer göra detta till en akut sak? Nu kanske jag överdriver lite men ännu ett bra exempel är 2012 och det med världens undergång. Media har redan stämplat den dagen som världens undergång trots att det inte står något om vad som kommer hända, det kan lika gärna betyda gott som ont. mayaindianerna kanske hade slut på förutsägelser och det kanske är upp till deras arv att skriva resten av denna kalender, men inte står det något om detta.

Jag menar, det var ju inte längesedan Korea anklagades för sådant här, och nu görs en film av detta.

Här är ett klipp som beskriver människor på ett bra sätt:
    http://www.youtube.com/watch?v=0YOh-rpvjYg

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ett krig mellan muslimer och icke-religiösa/kristna kommer troligtvis inträffa. Varför? Vi är för långt ifrån varandra om hur vi tycker våra samhällen ska se ut och till slut kommer det komma en bristningsgräns.

Religion är skit, men de är tyvärr för få som inser det och de kan mycket väl vara anledning att jorden går under en dag.

Och ang media så har vi en presskår i Sverige som är ett skämt.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

En religion/något att tro på/leva efter är något många behöver, men alla har så olika syn på hur världen ska vara formad och vem som ska göra vad att man inte kan leva i samspel med varandra, och som du säger att media blåser upp saker och lägger skulden på helt fel sak är också något som bidrar till en framtida konfrontation.

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Intressant ämne, onekligen, men samtidigt ett ämne som tenderar att leda till heta känslor. Jag ber därför er alla att anstränga er för att diskutera detta på ett sansat vis.

Ingen av er som har skrivit i tråden har varit ens i närheten av att bete sig illa, missförstå inte den här förmaningen, men om tråden lever vidare 2-3 sidor till så... tja, ni vet ju hur det brukar kunna bli.

5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Finns massvis med att diskutera och det är inget som jag orkar ge mig in i. Men jag tror att det finns en grupp som ställer och styr, inte illuminate som vissa verkar tro, utan en mindre sekt. Så om de vill ha ett nytt världskrig så använder de sig av median, och jag är ganska säker på att de som äger alla dessa stora bolagen är inblandade på ett eller annat sätt.

1. Ingen slump att en svart man valdes till president dvs Obama, alldeles för många faktorer som visar att det inte är en slump. 1. Han är släkting till Bush, och att han bara råkade vinna tror jag inte på. Det bor ALLDELES för många rednecks i USA för att låta sådant här hända.
    Är säker på att Obama inte är medveten om att han bara är en pjäs i ett shack spel.

2. 911 är inte heller någon slump, är inte detta det ultimata sättet att få med sig människor, dvs att man ringer 911 för nöd situationer. Om man nu ska tro på detta med illuminati 9+1+1 =11, hoppar över gud tecknet eller vad det var, och att WTC attacken utfördes 911 är inte heller någon slump.

Last edited: 13 apr 2012
  6. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Men icke troende som kastar skit på alla religiösa uppmanar inte till någon sorts våld?

Det är en sak att vara troende, en annan att sätta sin tros lagar över samhällets, det är just när folk som du drar alla över en stor jävla kam som det uppstår konflikter.

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Snälla människa har du ens vart i USA?

1.De är inte konstigt att Obama blev vald, jag var där innan valet och umgick med högre än medelklass folk i 20 års åldern som verkligen trodde Obama kunde ändra allt så de vart bättre. Och dessa människor röstar inte vanligtvis på hans parti ens. Dessutom hade Obama troligtvis en av världens sämsta motståndare så de vart ännu enklare därför.

2. Jag har även varit nere i södern och träffat några av dessa rednecks. Finns flertal som inte röstar där. Senaste valet var det ungefär 63% av befolkningen som röstade och då var det bland de bästa resultaten för att Obama fått väldigt många svarta att rösta på han.

8. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Så du menar att jag inte får säga min åsikt om att jag tycker religion är en dålig sak?

Hur kan du påstå att jag drar alla människor över en kam för att jag tycker religion är en dålig sak och jag anser att de är synd att inte fler upplever samma sätt som mig?

Då hade de varit "Alla som är religiösa är idioter" eller "Alla som är kristna är homosexuella" etc. De är att dra alla över en och samma kam. Du måste läsa skillnaden mellan religion och religösa

9. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det är de religiösa som utgör en religion så jag ser inte nån skillnad på det i den här situationen, jag förstår dock skillnaden på ordens betydelse.

Alla får uttrycka sin åsikt, men jag anser det kränkande att kalla religion för "skit". Att det däremot kan leda(har lett) till krig är väl klart, när två eller fler grupper med olika åsikter kolliderar är det bara o vänta... Nu händer det ju inte i alla fall, långt ifrån, men religiösa extremister kommer att finnas så länge religiösa grupper finns. Sen finns extremister som slåss för andra orsaker också som också leder till krig eller konflikter.

10. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nu börjar det gå utför med denna tråd, precis som den vise spådde.

11. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ja, vi är rörande överrens om att extremister finns på alla håll och kanter.
    Ja, ordet skit kanske var onödigt skrivet men jag tycker religion är något icke-behov och främst en maktfaktor idag. Ett sätt att få folk att lyda. Jag har inger problem med religiösa människor, men bara för det behöver jag inte tycka att de gör rätt.

Tycker inte diskussionen gått utför. De här är problemet, man kan inte ta en diskussion idag utan att folk ska blanda sig i om att den går utför. Hur ska man kunna ta en diskussion om du går in med inställningen att de ska sluta i katastrof? Det är snarare inlägg som dina som gör att de går utför.

12. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Vad menar du att de gör fel? Om du syftar på just konflikter som uppstår pga religion vill jag igen säga att det är en väldigt väldigt liten del av alla religiösa oavsett religion som är extremister, det finns faktiskt de som helt enkelt tror på något annat än vetenskap i just den frågan och därför väljer religion. Man kan tycka det är fel visst, precis som många religiösa säkert tycker det är fel att inte vara det, och då lämnar vi det där, annars ser jag gärna ett svar på min fråga i början :)

13. Droid113

Droid113 Guest

Skämtar du? Antar att du tror på att Illuminati tänker ta över världen och att det var CIA som iscensatte 9/11. Att månlandningen var på låtsas stämmer väl också i din värld.

Att 9+1+1 är lika med 11 kvittar. Varför körde de inte den andre september istället då, hade ju varit mycket mer praktiskt. Och det finns för tusan ingen som helst anledning att tro att Illuminati ska få igång nån NWO bara för någon dum sifferkombination.

Att Obama valdes har till viss del berott på att han är mörkhyad eftersom många människor gärna röstar på honom just därför att han är det. De vill vara politiskt korrekta och distansiera sig från rasism. Sedan ska vi inte glömma att USA aldrig haft någon mörkhyad president vilket gör att amerikanarna att få dåligt samvete. Och, som Googleye sa, så var John Mccain knappast en "mardrömsmotståndare". Obama var och är en bra talare samt verkade vilja föra en bra politik då när det var dags att välja.

Ditt inlägg är skrattretande! :P

14. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Problemet är att västvärlden ser sin bild och sitt samhällssystem som det enda moraliskt rätta, som dessutom är (varierat beroende på vilket västland man pratar om) baserad på en något sekulariserad katolicism eller protestantism. Andra tycker tvärtemot, och då är USA tillsammans med FN och Nato där och bombar eller anklagar länder för kärnvapeninnehav, när de, paradoxalt nog, tillsammans med GB, Tyskland, Frankrike och Ryssland, själva har dubbla eller tiodubbla mängden kärnvapen.

(Ja, jag tycker att Kina, Nordkorea, Iran, Irak, Afghanistan och Island ska få ha ett innehav av kärnvapen, om nu inte USA vill föregå med gott exempel och sprida fred över världen)

15. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har väl inte nämnt att religion är alltid en orsak till konflikter? Nog för att de står för en stor del av konflikterna som hänt så skyller jag inte de på religionen för de hade troligtvis hänt ändå.

Du svarar som sagt på din egen fråga.

16. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Vad jag menar är att jag inte vill att folk som kritiserar religion tror att alla som utövar en religion, vilket som helst, är galna extremister som bara vill se sin egen religion i styre. För du kan väl inte påstå att konflikter som orsakas endast av religion skulle uppstå om ingen ville kriga?

EDIT: Kanske borde omformulera det sista, om ingen är beredd till att kriga när de inte får som de vill.
    Att religion ofta är en orsak till konflikt skrev jag som sagt själv och det håller jag med om.

Sent from my HTC Desire HD

17. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har sagt att jag inte tror alla är extremister. Jag vet inte vart du får allt ifrån?

18. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ber om ursäkt, läste ditt sista lite för snabbt ser jag nu

Sent from my HTC Desire HD

19. marcusn97

marcusn97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du verkar vara väldigt påläst, jag har själv valt att inte lita på media. Men vem har egentligen rätt? Jag tror att det är bäst att försöka lita på sin magkänsla.

Det som hände 9/11 har diskuteras mycket. Som du säger så tror jag även på att det var ett spel från Usas sida. En sak som jag inte hade tänkt på vad det där med usas nödnummer. Kan faktiskt stämma att det var därför man valde det datumet.

Svårt egentligen vad man ska tro på. Men muslimer och kristna är inte dumma i huvet som media ibland vill att folk ska tro. Folk som tror på all skit i media blir hjärntvättade.

Jag tycker att det är bra att ämnet tas upp, men vad hjälper det egentligen? Media kommer i vilket fall som helst inte att sluta, vara man sig vill eller inte.

20. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Konspirationsteoretiker har det alltid funnits. Jag tror inte ett dyft på dylika dock.