Media Go är besynnerligt

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Rick, 9 jun 2010.

1. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hej,

Har nu i ett par veckor försökt få till Media Go att överföra musik och ljudböcker som jag vill - men det beter sig skumt eller också är det jag som inte fattar alls.

Några punkter jag inte får till.

> Den vy jag får upp "Musik i bibliotek" verkar blanda och ge vad den visar. Vissa album/mappar blir ett enhetligt album med omslaget visat. Vissa låtar hamnar direkt i vyn. Andra album delas upp i flera album...?

> Vissa mappar/album visar inte alla låtar som finns i mappen i utforskaren, trotts att alla filer är likadana mp3 t.ex.

> I överföringen till X10 verkar oftast ordningen på melodierna försvinna trotts att de är numrerade i filnamnet.

> Ljudböcker tappar ordning på filerna och vissa filer verkar inte komma med...

Som helhet blir allt en sabla rör helt enkelt - vad gör jag fel? :(

(Har version 1.4 Build 269)

Last edited: 9 jun 2010
  2. stoned_free

stoned_free Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma bekymmer, dock ej lyckats lösa det....

3. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ingen som har något förslag på vad problemet är? Detta gör att överföringen av musik knappt fungerar alls just nu. Inget kul när allt hamnar huller om buller.... :cry:

4. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hmmm - är det verkligen bara jag som har problem med Media Go? :(

5. tidsoptimist

tidsoptimist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Den läser inte taggarna till låtarna då så det är där det strular?

6. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jo, jag har problem med Media Go.
    Min ansluter telefonen men efter kanske 10 sekunder kopplar den bort telefonen igen.
    Så ansluter jag telefonen och Media Go kopplar bort den efter ca 10 sek.
    Så kan jag hålla på tills jag tröttnar - vilket är tidigare än Media Go gör :ehm:

Har MG 1.4.

7. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Misstänkte att det var något sådant, men innebär det att Media Go i sig inte kan läsa taggar eller är det något fel i mina inställningar (som knappt finns)..
    Jag har bla.a. lagt över en bok splittad i c.a. 140 mp3filer som är namngiva i rätt ordning, ändå blandar x10 om avsnitten helt! :(

8. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem, surnade till och bestämde mig för att mediago var ett pajasprogram och att det var enklare att hantera all dataflytt själv. :-P

9. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hmm, troligen bättre att flytta filerna direkt men irriterande att det avsedda programmet mer sabbar än hjälper till....

10. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har hämtat en ekel audiobook spelare. Den löste allt. En svensk har gjort appen. Markström tror jag att han heter. Den går att ställa in så att den enbart spelar böcker.

11. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Suck - nu har jag ägnat några timmar åt att kontrollera/korrigera taggarna i "Tag&Rename" det hjälpte delvis - men BARA delvis! Vissa album visar lik förbaskat endast några av alla spår trotts att de är taggade till rätt album, rätt numrering bla bla bla...
    Hämtade dessutom senaste versionen av Media Go 1.5

12. mrcreosote

mrcreosote Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min Galaxy Mini.

Har googlat mycket på detta, ringt samsung support, och tydligen är det enda som hjälper att se övdr taggarna, för mobilen är helt beroende av dem och kan inte se en hel "blandat-mapp"

JAg gör som så, att jag gör en mapp på datorn med diverse låtar, markerar alla, högerklickar, tar "egenskaper" och sen "information" och där skriver jag i ett påhittat albumnamn för alltihopa, som om allt kom från någon slags "absolute music" skiva eller så.

Sen funkar det i mobilen. När du tittar i "album" i musikspelaren så finns allt samlat i en mapp då, och kan läggas till en spellista i ett svep.

Kram

13. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det vanligaste problemet brukar ju vara taggar. Jag har inte upplevt att MediaGo gör fel. Om taggarna är rätt. Om du har en skiva med "Contributing artists" så kan ju de vara taggade fel

Men jag lyssnar med Poweramp som går på katalog, istället för taggnamn och det funkar bra. (Och jag är j*****t noga med taggarna på min musik) ;)