Media Markt service

Diskussion i 'Off Topic' startad av anderzzun, 25 dec 2010.

1. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nån mer en jag som tycker media markt har en kanon bra service

köpte mitt ps3 dagen innan julafton

öppna det på julafton

uppdatera det till 3.55 och började min gt5 karriär

första racet så fryste sig bilden?,startade om flera gånger men samma sak.

åkte in till media markt och dom testade spelet,så att inte det var trasigt,

fick en helt ny konsoll.

hade det varit expert eller onoff så hade ju dom sakt "ja vi skickar iväg det på lagning" typ ;)

2. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Har inte samma erfarenheter från Media Markt.

Jag köpte en Sony Vaio F för ca 16.000kr i somras. Efter några veckor så märkte jag att pekplattan slutade fungera korrekt när man hade handflatan bredvid.

Jag gick till Media Markt och bad dom kolla ifall det var något fabriksfel på den. Dom skickade in den på lagning.

3 veckor senare kom den tillbaka, svaret var att dom inte upptäkt något av dom felen jag hade påpekat och jag fick betala 750kr för i princip ingenting. Jag stod kvar och pratade lite med kvinnan som jobbade vid utlämningsdisken och det tog ca 10mins testande för henne att också upptäcka felet, något som deras auktoriserade verkstad inte kunde göra på 3 veckor. Jag frågade om verkstaden dom skickat datorn till var en Sony auktoriserad versktad, och svaret var nej. Trots att Sonys försäljare som sålde datorn till mig i Media Markt sa att de erbjöd service hos sina egna verkstäder.

Jag ringde Sony och dom förklarade att det var ytterst fel av Media Markt att ta betalt för att inte ha gjort något och erbjöd mig en upphämtning av datorn och service gratis, men jag tackade nej då jag behövde datorn och inte hade tid att skicka iväg den yttligare 2 veckor.

Lär inte handla på Media Markt ett bra tag framöver....

3. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vi hade en nästan två år gammal TV som vi köpt på MediaMarkt. Där var fortfarande garanti och vi fick en död lodrät pixelrad på TV:n. Vi körde in med den och fick varenda krona tillbaks som vi köpt den för för två år sen. Sån jävla service!!

4. anderzzun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

bara jag som fick bra service? ;)

5. traedroid

traedroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Försökte kontakta MM i Sundsvall över telefon förra månaden, ringde varje dag vid olika tider i en vecka. Blev antingen fast i en evig kö eller kopplad till en död linje.

Ringde till Gävle istället där de svarade på första signalen.

Har inget att berätta om deras butiksservice.

6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad jag tycker om MM Service. För ett tag sen så köpte jag en extern HDD på 1 tb men efter bara några veckor gick den sönder. Jag lämnade då in den på MM där de sa att om de hittade något fel jag hade orsakat fick jag betala för att laga den plus 500 kr. Jag gick med på detta så de skickade in den. Sen gick det kanske 2 månader utan att jag hörde något från MM så jag ringde upp och frågade vad som hänt och när jag fick den. Vad som hade hänt med HDDn har jag ingen aning om man de bad mig komma in så fick jag presentkort på hela beloppet. Men eftersom jag inte hittade något annat att köpa så fick jag slutligen pengar istället. Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om deras service. Vad tycker ni halv bra eller dålig. Den är ju inte bra då hade jag fått en ny direkt eller pengar tillbaka.

7. Androiden

Androiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Inget speciellt...
    Jag köpte en xbox 360 hos elgiganten som slutade fungera och då bytte de bara ut den till en ny.

8. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    702
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Och vad har det med MM att göra?

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

9. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    *Facepalm*

Var inne på MM utanför Malmö igår, var rätt mycket folk (20% på allt). Ville ha pengarna tillbaka på en julklapp jag fått men det kunde jag inte om jag inte hade samma kort som det var köpt med. Jag hade ju fått det som julklapp då har man väl inte samma kort som det är köpt med? o_O så då fick jag tillgodo-kvitto istället, vilket var okej denna gången för jag skulle köpa något annat där. För övrigt tyckte jag att de var väldigt hjälpsamma trots att det hade varit full kaos där sedan 8 på morgonen :)

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    lämnade in en laptop med skärmglapp efter 1½ års användande. Tog typ 5 arbetsdagar så fick jag tillbaka den med ny skärm. Fördelen är att dom faktiskt inte hade blåst ur hela datorn som de flesta gör

11. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    jag upplever mm som en seriös
    men jag gillar inte deras hemsida :(

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag älskar deras service.

Köpte en DVD-spelare för ett par år sedan. Ett totalt felköp. Det var då HD-DVD just hade dykt upp i världen och alla var ganska okunniga på ämnet. Säljaren såg inte att jag köpte filmen och det ena, och det andra, ledde till att jag kom hem med en asdyr vanlig DVD-spelare och en HD-film i handen.

Jag kopplade upp allt och självfallet fungerade ingenting. Jag kollade runt på nätet (och tro mig det var fortfarande sjukt svårt att hitta bra info om just HD-saker för hemmabruk) men till slut förstod jag vad som hade hänt.

Jag åkte tillbaka. De tog tillbaka allt utan frågor. Pengarna satte de in på kontot igen och jag antar att de packade om filmen och DVD-spelaren innan de, efter test, skickade ut dem till försäljning igen.

Klockrent!

Elgiganten är en annan firma som har bra kundvård så sett. Inga problem där heller.
    Netonnet är däremot hur kassa som helst.
    SIBA är lite sega men får sakerna gjorda till slut.
    Expert vettifan, handlar någon där längre?

13. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Som det är med alla större företags kundtjänst/service, det hänger på vem du talar med helt enkelt

14. Azylum

Azylum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Deras prisgaranti är inge o hurra över i varje fall. Två gånger har jag blivit nekad det :(

15. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det gäller bara att hitta rätt konkurrenter som är billigare. Det stummaste jag har varit med om när det gäller deras prisgaranti var att de nekade Japan photo som konkurrent eftersom de köpte sina varor från polen. Fattar inte riktigt vad det har med saken att göra. Visserligen i detta fallet så hittade de själva en annan konkurrent som gjorde att de sänkte priset långt under japan photos pris. Så jag gick nöjd därifrån.

16. anderzzun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

service beror vell helt på vilket län man bor i, plus om dom anställda har en bra dag eller en lite sämre dag ;)

letar jag efter en sak så tittar jag först hos m.m

17. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Att andra butiker också kan ha bra service.

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Prisgarantin har jag ALDRIG haft problem med!

Har tagit vara på det flertalet gånger. Speciellt vid spelsläpp som Black Ops eller Starcrafts senaste. Även vid datorköp har jag använt det.

Detta gäller både Media Markt och El Giganten!

19. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Det är för att folk inte ska handla saker på företagskortet och sedan lämna tillbaka för att få cash i handen.