Fråga: Media Share/DLNA etc.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av orsla, 24 jun 2012.

1. orsla

orsla Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en nätverksHDD här hemma som jag delar ut en hel del bilder etc på. Min fina telefon hittade såklart denna helt utan att jag gjort något och visade glatt upp alla tusentals bilder i en mapp i galleriet.
    På hårddisken har jag sorterat upp alla bilderna i mappar och alla mina andra DLNA enheter visar mappsystemet så att jag lätt kan navigera runt i dessa. Telefonen gör dock INTE detta. Den visar EN mapp(min nätverksserver) och i den visar den alla bilderna i en enda hög.
    Vad jag nu funderar på är om det finns någon fin metod så att även telefonen kan visa mapparna, så som det faktiskt ser ut på hårddisken? Dels tar det en evighet för telefonen att ladda bilderna när den ska tvinga fram allihop samtidigt och det är ju omöjligt att visa upp bilderna på ett organiserat sätt.

Jag har provat alla olika inställningar på min server. Advance folder, Simple folder, Ipod-like osv men telefonen vill inte lyssna.

Vore tacksam för hjälp!
    En fundering till också. I galleriet så kan man ju välja vy. Om galleriet ska visa allt innehåll, telefonens innehåll eller FB innehåll. Den visar ju automatiskt Allt innehåll varje gång man startar galleriet trots att man ställer in bara telefonens innehåll. Kan man låsa detta på något sätt?

Tack på förhand! :)
    Mvh Daniel

2. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har du provat en annan galleriapp? Quickpic tycker jag är absolut bäst men jag har inte testat hur den hanterar nätverksappar.

/hulle.

3. orsla

orsla Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har inte provat någon annan app nej. Men på något vis borde det väl för fasen fungera med original appen också?

4. j0han

j0han Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Behöver inte vara så, testa en ny app.

Skickat från min GT-I9300

5. orsla

orsla Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fungerade inte kan jag meddela. Hittade inte ens nätverkshårddisken.

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2.

6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    originalappen tycker jag inte är något vidare faktiskt. Den är mest glassig med sina effekter men långsam och bökig. Jag kör med quickpic hela tiden. Och mx-player pro för video.

7. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Med en kernel som har stöd för CIFS kan du mounta nätverksdelningen till en katalog i telefonen, så blir det som om filerna låg där i telefonen.

T ex SiyahKernel och appen CIFSManager fixar biffen, sen kan du använda vilken app du vill till att kika på innehållet.

Last edited: 25 jun 2012
  8. diaboli4life

diaboli4life Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Prova fish bowl gallery, älskade quickpick på s2 men här vill inte den appen indexera exsd :-(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2