Problem: Media spelas upp i fel högtalare.

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av kennethbot, 22 mar 2014.

  1. kennethbot

    kennethbot Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena nu när jag har uppdaterat till 4.4 så har mitt media ljud börjat spelas upp i högtalaren som används vid samtal alltså den övre högtalare.

    Jag tänkte bara kolla om det är någon som råkat ut för samma sak eller om det är jag som lyckats göra någon inställning.




    Sen när jag ändå har en tråd uppe så undrar jag om det finns en app/inställning som gör att när jag trycker på volym knapparna så får jag upp alla volymer och kan ändra dom där?
     
  2. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja jag med flera har råkat ut för detta. Jag gjorde en fabriksåterställning före men trots det dök detta upp, löste sig dock efter en omstart :)

    Jadu.. Tasker skulle du säkert kunna fixa det med :)
     
  3. kennethbot

    kennethbot Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Okej tack! en omstart löste problemet:)

    Nu till Tasker, hört massa säga att det är en riktigt bra app men aldrig fattat riktigt hur den funkar, du råkar inte vet hur jag fixar det?
     
  4. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu är inte jag heller någon klippa på Tasker men jag fixade det genom att ladda ner Audiomanager och sedan i Tasker. Ny profil-> Event-> Sensor-> Shake. Efter det en ny task-> Load app-> Audiomanager. Klart.

    Nu räcker det med att du skakar lite på mobilen så får du fram alla volyminställningar genom Audiomanager :)

    Om detta är ett bra sätt låter jag vara osagt då jag också är en nybörjare gällande Tasker...

    Alternativt kan du istället för att skaka välja via Event-> Variable set-> skriv %VOLR
     
    Last edited: 23 mar 2014
  5. kennethbot

    kennethbot Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, båda funkade perfekt men jag kör på det första alternativet :)