Problem: Media tömmer batteriet på 4 till 5 timmar ????

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av _chrille_, 26 okt 2012.

  1. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Ja som rubrik säger mitt batteri äts upp av media 90% batteri användning på några timmar

    Provat att startat om telefonen och utan att starta eller att använda några appar, eller installerat några nya.

    Kom efter JB uppdateringen.
     
  2. Nirvasher

    Nirvasher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    _chrille_ gillar detta.
  3. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tack! jag och sökningen på denna sidan är inte av de bättre vännerna.
     
  4. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Precis lika som jag råkade ut för. Jag provade varenda lösning som finns ute med att spärra mediascannern vid uppstart och använda andra scannrar. Jag formaterade minneskortet men inget hjälpte. Jag råder dig till att testa detta:

    Flytta över alla dina bilder/videos från din kameramapp till datorn (både int och ext kort)
    Flytta/ta bort all musik
    Sedan startar du om luren och håller koll i programhanteraren ifall den scannar klart och försvinner från "körs"
    Gör den det har du någon korrupt fil som scannern hakar upp sig på. Lägg tillbaka några filer åt gången så kommer du att se till slut vilken fil den hakar upp sig på.
    Skulle den inte försvinna råder jag dig till att sätta i ett annat minneskort och prova.

    Ett j*vla jobb? Ja, men man blir rätt nöjd efteråt när det funkar :)
     
    gosa gillar detta.
  5. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Sprang in i det här inlägget i tråden om "buggar & problem" och kan bara säga: Tack!

    Satt idag och förberedde en Factory Reset efter att jag under en tid känt att batterförbrukningen ballat ur helt och hållet och just en Factory Reset verkar rekommenderas om man har problem efter uppdatering till JB. Batteriet höll innan bara precis över dan trots att jag körde energisparläge hela tiden, men efter JB blev det ännu värre. Inte lika illa som OP, men nästan...

    När jag skulle kopiera min DCIM-mapp till det inkopplade usb-minnet så fick jag trots ett antal försök bara med mig strax under 300MB (av totalt 1,3GB) innan meddelandet "kopieringen misslyckades" poppade upp.

    Kom ihåg ditt inlägg och scrollade igenom mappen tills jag hittade en bild med 5-6 fyrkanter i filnamnet. Raderade denna jpg, vartefter jag sedan kunde kopiera samtliga 1,3GB. Efter det satte telefonen i laddaren och nu sedan jag tog den ur laddaren strax innan 4 i eftermiddags har jag fortfarande 82% kvar trots lite surf, ett par tagna foton och en del Whatsapp.

    Kan givetvis inte säga säkert att det var mediascannern som var boven då jag mer eller mindre "åtgärdade" innan jag felsökte, men efter din beskrivning av att eventuella korrupta filer kunde ställa till det så luktar det definitivt som att detta var just vad som drabbade mig...
     
  6. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nu har jag samma sak att media scanner drar ut mitt batteri på 4-5 timmar... hade full batteri kl 7 imorse.. ligger på 5% nu med kanske 20min samtalstid o ytterst lite surf.. kanske 5 min surf..

    Har kollat efter korrupta filer, provat o mounta ur sd kortet, stängt av luren- tagit ut batteriet- rensat cache minnet- men fortfarande drar den jäveln ström som fan..

    Nån som har nån lösning på problemet??
     
  7. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    tyvärr inte :cry: Media äter batteri lite när den känner för det... Jag uppfattar det som om att det har med mitt sd kort att göra. Jag har provat att formatera om i telefon radera filer (både i telefon och på sdkort) men har inte hjälpt.

    Jag har även problem med att jag inte kan ansluta till allshare på min pc (kan inte lista extern media) Tidigare kunde jag se mina sparade bilder på min dator i mitt galleri, och få upp filmerna under "enheter i närheten" i videospelare. (vad det nu var för fel på att ha allt samlat i en och samma app... sparkar samsung på smalbenet!! )

    Så jag funderde lite på om det kunde vara allshare som scannar media kanske?
     
  8. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Skumt jävla problem, min s3 flöt på helt perfekt innan JB... O nu e den buggig som fasen..
    Blir nog att flasha omegas rom, tills sammy har fixat dom här problemen...
     
  9. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Så det funkade för dig att ta bort alla bilder, musik och film från både sd korten...

    Shiiit vilket jäkla jobb, för nu strular det att media avmonterar mitt sd kort lite då och då... o batteritiden e grymmt bara, 5 timmar med 3 samtal kanske.. HAHA
    Kommer att bli grå hårig innan jag fått luren att fungera igen..
     
  10. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har funderat lite och det är inte så att vi sitter med samma fabrikatör av minneskort? Har själv Transcend (tror att jag köpte det på netonnet)
     
  11. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nopp, jag har Scandisk kort på min... Nu har jag provat utan sd kort sen igår på dan. o har inte haft nån lagg eller dåligt flyt på telefonen sen det. batteriet är på 24% o laddade luren sist igår morse..


    Har funderat på att det måste vara nått med JB om gjorde att den söker igenom sd kortet. Sökte den igenom ditt kort oxo när du stängde av skärmen och gick ner i deep sleep. o vid "uppvaknandet" så sökte den igenom kortet(fick först ett meddelande att sd kortet har avmonterats precis vid uppvaknadet).. o det va ju 10gig den ska söka igenom för min del..
    För hade ju inga problem alls innan uppdateringen med sd kortet..
     
  12. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    kom på, att spelar det kanske nån roll vilket format jag formaterade kortet på?
     
  13. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Samma symptom här, fast jag hade problemet även på ICS...
    Ska kolla med ett annat kort.
     
  14. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Kolla det, och återkom med resultatet... Kanske e fel på våra kort läsare på telefonen...
     
  15. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har sökt hela jävla nätet efter en lösning på problemet, o dom alla som har det här problemet har haft 32gig eller 64gigs sd kort..
    O alla som gått ner till mindre än 32gig har promlemet löst sig för..

    Så då stoppade jag in mitt gamla 8gigs kort i luren i morse, o det har fungerat hittills.. Media har tagit 6% på hela dagen sen halv 6 i morse.. O har 40% batteri kvar vid skrivande stund.. O har snackat i tele 1t 48m 5s... Skärmtid 1t 6min... o spotify 1t 31min..

    O inga micro lagg eller dyl..


    Hur ska man tolka det här??
    Ska prova ett par dar igen med 8gigs kortet o se om det verkligen håller sig..
     
  16. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    32 GB här...
     
  17. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja men hade du problem med att media drog onormalt mycket batteri och att sd kortet mountades bort vid deep sleep?

    Hade nämligen inte problem med sd kortet innan JB... O fick alla "symptom" efter uppdateringen..
     
  18. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är ni säkra på att ni har originalkort och inte kopior? Om man inte köper från en väletablerad återförsäljare är risken sjukt stor att man fått fakekort av undermålig kvlite som kan skapa alla möjliga problem.
     
  19. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Köpte mitt 32g kort från phone house...
    Dom kan ju ha "köpt" ett gäng billigt från kina.. Det e ju södertälje vi pratar om.. :)
     
  20. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Ja på båda frågorna, men jag hade problemet även innan JB. Inte från början dock...