Mediamarkt: flip4new

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dellblod, 24 aug 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Idag var jag på MediaMarkt i bäckebol och ville se hur mycket jag skulle få för min iphone 5 32 gb, telefonen är i utmärkt skick btw. De erbjöd mig 2488 Kr.

Nu så undrar jag, vad har ni fått för bud på era telefoner? Jag har hört att folk fått ca 3000Kr för sina iphone 4/s. Beror det på från butik till butik? Borde jag fråga någon annan butik?

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det varierar från butik till butik då personalen värderar lurarna (Har jag hört). Testa en annan affär.

3. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

2400 för en 32gb iphone 5 skojar du med mig eller? Man får knappt en 4s för det priset i hyffsat skick.

3500 kan man utan problem få för en 16gb iphone 5. Säkert ett par hundralappar mer för en 32a.

Gå ej till dessa butiker, de vill ta en stor slant själva därav låga erbjudanden, lägg upp den på blocket, jag kan erbjuda dig 3000 för den här o nu.

Last edited: 24 aug 2013
  4. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Saken är den att jag står inte som ägare för kvitto (har ingen betydelse för garantin, eftersom kvittot gäller oavsett), ja köpte telefonen från någon som hade förlängt sitt abonnemang och han sålde den tå till mig helt ny oöppnad.

Nu när de märker att kvittot inte står på mitt namn så kanske de misstänker mig för något, eller bjuder sämre pga detta. Jag har annars bara positiva omdömen på tradera (200+)

Hade ni stört er på detta? Ja kan själv störa mig på detta såvida personen ifråga inte har någon bra förklaring.

5. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Spelar ingen roll vem som står på kvittot. Garantin finns där och gäller under 1 år. De frågar inte vems namn står på kvittot, varken hos apple eller i butiken där den är köpt. Varför ska du bry dig om dom, lägg upp den på blocket som sagt eller sälj den till mig.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.