Mediascape gör mig konfunderad

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av TLink, 20 maj 2010.

1. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt tagit tag i det tidigare men idag fick jag lite psykbryt, hehe. Det är så att jag brukar traska med musik i öronen och jag har enbart ett album med 45 låtar på i telefonen atm, vilket dock funkar bra för mig.

Jag sätter igång och lyssnar och märker att "fan, lyssnade inte jag på den här låten nyss?" Jag går då in och glor på hur många låtar som är listade under "albumsbilden" och hittar ynka 8 stycken. "För i jävla..." tänker jag.

Jag bläddrar lite i MS och glor under "Albums" och ser att den har alla mina 45 låtar listade men vill inte spela dom ändå. Why I ask you, varför?

Funkar MS musikspelare på ett sätt jag inte riktigt förstår mig på? Är det kanske så att jag måste skapa spellistor för att få det att funka bra trots att jag väljer att spela ett specifikt album?

Tack på förhand
    //Tobbe

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men gå till Spår så spelar du upp alla spår.

3. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo fast jag ska ju inte behöva göra det varje gång tycker man ju? Jag anser att det alternativet man valde att spela upp en låt på senast är det som ska gälla när man sen startar upp MS igen, om man nu inte har startat om telefonen förstås.

Väljer man alltså att spela upp ett album och sen lämnar MS och man sen nästa dag t.ex ska fortsätta lyssna så visar det sig att den bara komma spela upp de senaste låtarna som förmodligen va det som spelades dagen innan, vilket imo är konstigt.

Lite trist att man ska behöva jaga rätt på albumet igen t.ex när man ska lyssna :)