Mediaspelare - Streama musik från moln?

Diskussion i 'Applikationer' startad av MissCash, 5 dec 2012.

1. MissCash

MissCash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Hej!
    Spotify funkar inte helt klockrent för mig längre då vissa av mina favoritartister har försvunnit osv. Har dessutom bara 8 GB minne i telefonen + ett 2 GB minneskort (vilket är lite för lite) och har inte råd att köpa nytt just nu. Så jag letar nu efter ett sätt att kunna streama musik från lagringsutrymmen hos Box.com eller Bredbandsbolaget. Har letat efter en mediaspelare som kan göra detta, men jag är inte säker på exakt vad det är jag letar efter så det är svårt! Drömscenariot vore att hitta en mediaspelare som funkar som PlayerPro eller PowerAmp men som kan streama från en molntjänst (och gärna spara offline-spellistor). Finns ju ett par alternativ där man betalar för utrymme och sedan kan streama från det, men eftersom jag redan har 50 GB hos Box och 10 GB hos Bredbandsbolaget så vore det nice att kunna använda något av dessa!

Är det ens möjligt att göra detta? Hur mycket datatrafik kommer gå åt i sådana fall? Känns ju som att det borde gå åt lika mycket som med Spotify, ungefär? Skitsynd att Google Music inte funkar i Sverige än. Har provat med proxy, men det vill bara inte leka med mig. Någon som har några på hur jag kan få det här att funka? :)

2. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    MissCash gillar detta.
  3. MissCash

MissCash Kid Droid Medlem