Fråga: Mejl app - Använder 2 mejl konton.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robin_nerf, 29 sept 2012.

1. robin_nerf

robin_nerf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !

Jag använder telefonens medföljande E-post program för mitt Hotmail konto, men har även ett mejl konto i jobbet som jag skulle vilja utnyttja i telefonen (Outlook).

Finns det någon bra app för detta ? Kanske är det lättare att använda en gemensam app för båda mina konton eller kanske är det enklare att använda telefonens e-post för Hotmail (som jag nu gör) och en ny app för min arbetsmejl ?

Mvh

2. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag använder telefonens medföljande applikation och tycker att den fungerar utmärkt. synkar både outlook (exchange), hotmail och vanlig pop3-mail utan problem. Varför vill du inte använda den medföljande appen till exchange?

3. robin_nerf

robin_nerf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men har jag möjlighet att använda telefonens e-post program för 2 olika konton samtidigt (exchange och hotmail) ? (Så jag får notifieringar från båda när det inkommer mejl från den ena eller andra?)

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 366
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, det har du! Du kan ha ännu fler inkorgar i det programmet om du vill.

Om jag inte har helt fel så kan du lägga till kontot genom att gå till Inställningar->Konton och synkning -> Lägg t konto och väljer Microsoft Exchange ActiveSync, då ska det läggas till i den vanliga "E-post"-applikationen i telefonen :)

5. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Precis som cammen3 beskriver så är det bara att lägga till exchange-mailen i epostklienten.

Ett alternativt sätt är att öppna epostklienten, trycka på menyknappen och välja inställningar för att sedan klicka på + uppe till höger för att lägga till ett nytt konto.

Jag kan välja att se en kombinerad inkorg, med mailen från alla mina fyra adresser. Alternativt kan jag välja att se inkorg för inkorg: Jobbmailen för sig osv.

6. permar

permar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om detta är rätt tråd men... Intallerat Hotmail-klienten, fungerar bra när jag kör via WI-FI, men får ett "SSL-certifikat-fel" när jag kör 3G. Kan inte hitta var jag kan ändra detta?

//Per

7. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Är det nån som har ett tips på snygg e-postwidget? Jag tycker den medföljande är anskrämlig.

8. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Tänkte jag kan använda denna tråden, så slipper jag starta en ny!

Jag är letar efter en bra mail app för min Note 10.1. Den som följer med följer fungerar inte riktigt på rätt sätt. Har någon några bra tips på en mail app som klarar av Microsoft Exchange ActiveSync (2010)?

//Dezent