Meningslösa program?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av doep, 22 okt 2009.

1. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade lite tråkigt idag, så jag slängde ihop ett meningslöst program som ritar ut lite pixlar som reagerar på acceleratorn.
    http://labs.intermezzon.com/temp/doep/bengt.apk

Det hade varit roligt och se om det är någon annan som har gjort lika meningslösa program "bara för att testa"???

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har gjort en hel del rätt meningslösa saker. Har lite spelidéer som jag aldrig hinner utföra, har för mkt skoljobb.

Här är senaste projektet som ska bli spel av. Använder alla orientationssensorer. Röda pilen pekar alltid åt samma håll och det går att "styra" genom att vicka på telefonen

Bifogade filer:

3. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Cool. Det kan nog bli något till slut ;)

4. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vi var någora som byggde en halv meningslös app på ett hackathon på Hyves i Amsterdam.

Man skakar telefonen, vilken då hämtar upp var man är någonstans gör en sökning i hyves databas över pubar och klubbar i närheten, slumpar en uteställe och visar vägbeskrivning dit. Användaren vet dock inte var den är på väg bara att det är till något uteställe. Mystery Hangout heter appen, finns på GitHub om någon får för sig att vilja testa den. http://github.com/jbripley/mystery_hangout, var mest ett roligt experiment.

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Lät ju kul