Hejsan! Gjorde Mensas iq test på nätet idag. Fick 119 i IQ. Skulle vara kul att kunna jämföra med andra! Så dom som är sugna på att testa, posta gärna ditt resultat i tråden. Kan ju vara bra att ta med ålder också. Är själv 14. Nu vet jag att det inte är likadant som ett riktigt IQ test men kan vara kul att se vad andra får Snälla, fuska inte! http://www.mensa.se/HTML/testD/start.html
Jag har gjort riktiga tester hos psykologer, och enligt Wisc-testen så har jag ett IQ på mellan 135-145. Är även medlem i Mensa.
Hur fick du en maxgräns? Eller det kanske inte är samma som mensa erbjuder? På mitt riktiga testresultat så står det bara att min IQ är 135 eller högre. Givetvis är jag också medlem i Mensa.
Fast frågan är om jag vill veta mitt potentiella max IQ. Det låter lite ballare att inte ha någon övre gräns. Men jag ogillar ovissheten!
JAg fick typ, 97, men fick också stressa för att sambon smsa och bad mig sätta på kaffe, svärmor kommer >.<
Det är nog inte riktigt samma som mensa erbjuder. Deras är väl bara för att klargöra om du kommer in eller inte, och därför behöver det inte vara exaktare. Inte säker, men det är min gissning. Resultatet på mitt test var runt (inte mellan som jag skrev först) 135-145 enligt psykologen (eller socionom var det nog..) .
Jag gjorde det riktiga testet och fick 147 med den skala som användes då. På Mensa.dk fick jag 133. Det var några år sen jag gjorde det där, så de kan ha ändrar testet sen dess. Jag är 42.