Menu, search och scroll -knappen fungerar inte

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av variety, 15 maj 2011.

1. variety

variety Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Satt och lekte runt lite med mobilen när den plötsligt börja lagga följt av att skärmen blev svart när jag tryckte på home-knappen. Jag reboota då telefonen. Efter reboot händer inget då jag trycker på menu, search eller scroll-knappen. Oavsett vilket program jag använder. Går att scrolla som vanligt, men inte att klicka. Efter att ha sökt efter en lösning på problemet på olika forum bestämde jag mig för att flasha om telefonen, men det går inte eftersom menu, search och scroll-knappen inte fungerar i recovery heller. Går att ta sig in i recovery mode då man använder volym och on/off -knapparna men sen kommer jag inte längre. Nån som hört talas om liknande problem eller kan tro sig ha en lösning? Frustrerande i kubik...

Kör Android 2.3.3, CM 7.0.3 och baseband 32.49.00.32U_5.11.05.27

Edit : laddade ner en app för att remappa knapparna så nu kör jag menu på home knappen. Fast nu har jag ingen home-knapp o fortfararande inte scroll eller search....

Last edited: 15 maj 2011
  2. variety

variety Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Alla knappar fungerar igen

Vet inte vad som gjorde att det plötsligt började fungera igen. Körde button savior (lägger till en flik till android där man kan mappa alla knappar till touch-skärmen) när knapparna inte fungerade. Kanske ändrade det någonting när den kördes som super-user vid omstarter? Ominstallerade även en hel del program, inklusive swiftkey och business calendar. Kul att telefonen fungerar som den ska igen, men kontroll-freaket i mig hade vilja vetat varför.... :) Säkert något som pajjade i androids register eller dyligt...