Mer bekymmer med Cyanogenmod (v7.03) på min Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spaceuser, 3 juli 2011.

1. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har ofta problem med "skrivbordet" på min Desire med Cyangenmod (version 7.03). Jag är dålig på vad de olika objekten heter på skrivbordet eller temat, men saken är den att ofta så försvinner någon av ikonerna längst ned. Jag kör med defaulttemat som denna ROM erbjuder. De tre ikonerna är en telefonlur, en fyrkant med fyrkantiga prickar för att komma åt apparna, samt jordgloben för surf. Dessa finns där på alla de fem skrivbordsidor som finns tillgängliga. Någon av dessa tre kan plötslig försvinna, av okänd anledning. Då brukar en omstart rätt till detta, men idag så försvan den mittersta. I stället så fanns där en stjärnsymbol, vilket inte är klickbar. En omstart hjälpte inte heller Då höll jag ned fingret på en tom yta och valde, "Åtgärder för startare", och valde "open/close app drawer", och drog sedan hela ikonen ned till där den brukar vara. Problemet nu är att jag har för mig att ikonen brukar vara i en grönaktig kulör, precis som de två andra brevid, men nu är den helt vit. Jag gjorde säkert fel, men hur tusan ska man veta hur man ska göra? Dessutom kan man ju undra varför de försvinner nu och då. Finns det inget annat sätt att lösa detta, eller kanske ett bättre skrivbordstema som inte är så känsligt?

Alla synpunkter tas tacksamt emot.