Mer medlemmar efter Jul!

Diskussion i 'Allmänt' startad av MeemSenco, 23 dec 2010.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Känner på mig att det kommer storma in massa nytt folk in här på forumet efter jul.
    Då Android verkligen lyckats och blivit riktigt stora så tror jag många finniga pojkar sitter hemma och väntar på att det blir julafton så att dom kan öppna sin Galaxy S, för att sedan märka att det är en ganska tråkig mobil om man inte är medlem i ett forum där man får tips om apps och hur det går i utvecklingen.
    Sedan tipsar han om sidan till hans polare som han brukar lana med varannan helg som precis fått en HTC Desire, som sedan tipsar sin lillebror som är så glad över sin Wildfire.
    Farsan förstår inte vad dom snackar om, men får ganska snabbt reda på att den här sidan skulle vara perfekt för han och hans SE X10, och efter några dagar vet hela hans jobb om sidan, och självklart har alla på jobbet fått en HTC Legend som tjänstetelefon så detta kunde ju inte komma mer lägligt.

    Så, är ni nya här på forumet pga en fräsig julklapp? eller har du varit medlem här och fått en ny android?

    Ganska kul att se vilka som har fått nya telefoner efter jul, eller köpt den som en julklapp till en själv.

    Själv köpte jag min mini för inte allt för längesen så för mig blir det ingen ny.
     
  2. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    tror du bara att det är små finniga människor som får eller köper sig en android-telefon eller? verkar så på din text.

    min farsa är snart 60, och han köpte sig en zte blade förra veckan.
     
  3. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Åhh vad jag älskar när folk läser klart texterna, men det har ju inte du gjort, farsan i texten hade en, och hela hans jobb hade en tjästetelefon :)
     
  4. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag läste klart.
    jag fokuserade mest på "finniga pojkar"
     
  5. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    För att inte tala om alla n00bz som kommer ställa dumma frågor utan att först ens ha försökt att söka själva...
     
  6. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Then i'm outta here!
     
  7. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Älskar stämningen här på swedroid (A)
     
  8. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inget specifikt för Swedroid; dumma frågor och personer som inte söker eller postar i fel avdelning är ganska illa omtyckta över hela Internet^^
     
  9. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Skönt att veta att alla här aldrig varit nybörjare... ;)

    OT:
    Några nya kommer nog att hitta hit. Men på mitt jobb började dom dela ut HTC Wildfire som jobbmobiler (även jag fick en). Men trots att jag upplyser alla på avdelningen om bra appar och att det finns en större uppdatering (2.2) att tanka hem är det ingen av dom som visat nått speciellt intresse.

    Ifs så är det ju nån ekonom/idiot som kommit på att datatrafik/paket kostar pengar så det får vi inte använda och då begränsas man ju till wifi... Så därför köpte jag en OSF att använda privat! :)
     
  10. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Självklart är det skillnad på nybörjare som inte är vana med Internetforum och folk som beter sig fel om och om igen av ren ignorans.
    Nybörjare brukar få tips och förhoppningsvis lär de sig och gör på ett annat sätt nästa gång. Personer som bara beter sig illa utan viljan att förbättra sig blir snabbt ogillade och skapar dålig stämning när han yttrar sig.
    Förlåt om jag var otydlig :)
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du lär ju då driva, det hoppas jag.

    Klockrent!

    Skämt åsido. Jag tror också en del i den utvecklingen. Jag fick då aldrig telefoner när jag växte upp men dagens ungdom verkar mer bortskämda.
    Tycker det redan svämmar över lite stundtals med trådar som finns svar på, trådar i fel ämne osv. Kanske är ett tips åt Swedroid administratörerna att tänka på mer moderering/fler moderatorer. Men men, vem vet.
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det blir väldigt spännande att se vad som händer på kanske framför allt juldagen, dvs när det finns tid över att leka med klapparna. Förhoppningsvis hittar några fler hit och nybörjare liksom seniorer är alla lika välkomna. Vi får se till att förse moderatorerna med extra mycket pepparkakor och glögg utifall anstormningen blir stor och det vore uppskattat om ni som redan kan Android utan- och innantill kan dyka in en stund och lotsa nybörjare rätt.

    Vi utökar så sakteliga moderatorstyrkan. Det är ett tufft jobb att hitta ödmjuka personer med rätt kunskap, inställning och attityd.
     
  13. Departementet

    Departementet Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Måste bara påpeka att ni gör ett fantastiskt jobb på den punkten! <3
    Sen tycker jag att Swedroid har ovanligt få dryga personer med tanke på hur många som är aktiva på forumet.
     
  14. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ekonomer är roten till all ondska.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Förstår jag verkligen.
    Tycker inte det är något direkt större problem idag. Är bara att använda anmälningsknappen om man hittar något felaktigt och försöka lotsa de rätt.

    Ge dem lite energidryck också kanske ;)
     
  16. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Jo jag håller med dig. Det är inte för att försvara dumma frågor men har man precis kommit hit och inte vet riktigt vad man ska söka på är det lätt att gå vilse bland alla inlägg. Aktuell statistik: Ämnen: 28 524, Inlägg: 381 059.

    Ang. min jobbmobil så har väl ekonomerna rätt i att det kostar massa pengar men jag förstår inte varför alla ska ha en smartphone om man ändå inte använder funktionerna. Ifs har jag väldigt svårt att komma på en endaste anledning till varför jag måste ha datatrafik för att utföra mitt arbete. Utan det är ju bara för att det är en kul leksak. :) Men nu har jag ju en privat mobil med så! :P

    För att återigen hålla oss till topic så tror jag allt det kommer gå mer och mer mot smartphone-hållet. Och självklart kommer en viss del av dom som får en android-telefon att hitta hit.
     
  17. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ni är faktiskt duktiga på de ni gör.
    Jag är stolt över att vara medlem här, Swedroid har gett mig så mycket kunskap, snart är det ett årsen jag blev medlem. Bara 4 månader kvar. Vad tiden går fort.

    Jag vet att ni vet att jag ställer upp på i princip vad som helst, som gynnar Swedroid. För ni är Sveriges Bästa Android-Forum!
     
  18. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nä, alla är ju inte teknikintreserade, men ganska säker om att dom skulle testa flera appar och så, så skulle de vara fast vid android på direkten ;)

    Har jag betet mig illa? visat att jag inte vill förbättra mig, förstår inte hur du har kunnat läsa mig så här på 2 inlägg, ber om ursäkt om du på något sätt tyckt att jag varit otrevlig men förstår verkligen inte var, så då får du gärna säga vart jag visat detta.
     
  19. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tycker att Swedroid behöver en dryg X10- kunnig moderator.

    Jag och Fishk finns tillgängliga ;)
     
  20. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Även om det är mycket medlemmar här så är de ganska kul att man känner igen såpass många
    överallt i flera olika forumsdelar.

    Det är inte alls ovanligt att en Nexus One-tjomme hjälper till i x10-delen medans x8ägare
    hjälper till i Samsung SGS-delen.

    Allt är i grund och botten mycket likt. Dock vore de skönt om vi kunde slippa interna bråk
    mellan de olika fabrikaten. :)

    I övrigt är detta ett ställe jag spenderar många timmar på om dagen. Helt klart favoritforum :)

    God jul förresten :)

    // Anders