Uppdatering
Lämnade tillbaka även D-Link XE75 systemet, det hade stora variationer i hastighet och räckvidden var inte riktigt så bra som jag trodde från början. Fick avsevärt sämre hastigheter på ställen jag tidigare hade Max hastighet.
Nästa system att testa var ett jag känt mig trygg med i många år, Netgear Orbi RBR753. Ett system med 3 enheter som lätt borde ersätta mitt nuvarande Orbi RBR50. Kostar en del pengar, 7990:- på Elgiganten. Placerade alla enheter på samma ställen som jag tidigare haft dom och allt funkar VÄLDIGT bra, bra räckvidd och bra hastigheter när jag testar i hela huset MEN inte riktigt lika bra hastigheter som med mitt gamla Orbi

Förväntningen var ju att det skulle vara minst lika bra eller bättre med flera års skillnad med uppdaterad hårdvara och Wi-Fi 6. Så efter ett snabbt beslut att ansluta mitt gamla Orbi igen så gick RBR753 tillbaka till Elgiganten då jag inte känner att det i nuläget är värt nästan 8000:- för en ”uppdatering”. Hade det inkopplat i nästan 2 veckor innan jag bestämde mig.
Då mitt gamla Orbi inte är trasigt och det enda jag ville var att uppdatera mitt nät ligger jag nog lågt ett tag. Får se om jag väntar tills det slutar fungera och då börjar jakten igen.
Det jag kommit fram till är allafall att RBR753 kan ersätta mitt gamla men inte förens det slutar fungera och jag inte har något val

Click to expand...