Metro: Hero lämnar ett stabbigt intryck

Discussion in 'Hero' started by Chillie, Aug 26, 2009.

1. Chillie

Chillie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

2. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Lol, sämre test får man leta efter :D

3. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    metro+recensioner, det är lite som typ.. tv3+nyheter? Så värdelöst att det slutade sändas.

4. sockan

sockan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte öppna en tråd om detta. Tyckte dock inte metro-testet var värda att ses här på forumet :P

Lägre än glocalnet :P

5. deekay

deekay Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I fokus-delen var ju bra. Att den kan kännas lite seg ibland är ju sant, även i jamforelse med iPhonen. När nya updaten kommer så Heron blir lite rappare kan jag inte bli nöjdare, det är det enda iphonen tar Heron i..

6. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Han tar ju faktiskt upp de punkter som telefonen är svag inom, så helt fel har han ju faktiskt inte. Gränssnittet är ju inte det smidigaste att navigera runt i om man är ovan.
    Dock så skulle jag vilja säga att punkt ett och två hör ihop.

7. sockan

sockan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Visst ibland kan hero gå lite saktare. Men det sker inte regelbundet. Skärmuppdateringarna hänger visst med fingertryckningarna. När jag använder hero drar jag snabbt och lätt. Reagerar väldigt bra.

"HTC Hero står dock inte upp mot Apples telefon. Hårdvaran har inte anpassats efter ansiktslyftningen vilket gör att telefonen känns seg. Skärmuppdateringen hänger inte med fingetryckningarna och Hero lämnar därför ett stabbigt intryck."

Hans beskrivning av Heros prestation får det att låta som att mobilen är "seg" hela tiden. Vilket Hero inte är. "Står dock inte upp mot Apples telefon" i vad? I allt? Eller bara prestanda? Bara för att en sak är mindre bra betyder inte att den är sämre i allt.

"Gränssnittet är för kladdigt?" Du kan få gränssnittet att likna Iphone genom att dra ut ikonerna i menyn. :D

Hans analys innehåller endast negativa saker. INGET positivt. Oki att det är ett alternativ till iphone... Han jämförde mobilen mot Iphone som är för en annan målgrupp.

Blir lite som att en som inte gillar Sci-fi filmer recenserar just Sci-fi filmer

Varför jag klagar är att han är en så kallad "Pryl Expert" enligt Metro. Ungefär som den där kvinnan på dn som tyckte att HTC Magic var en ungdomsmobil och att iphone var såklart bäst för alla.

8. Hyppe

Hyppe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som "kristoffer" gjort recensionen på t-banan på väg till jobbet. (på sin nya iphone :))

-"Heros tryckskärm har precis som Iphone 3GS en speciell betäckning som skyddar mot oljiga ämnen."

-"Gränssnittet när för kladdigt."

seriöst.. na .. knappast.

9. teddan

teddan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara kolla på hans presentationsbild i tidningen. Väldigt bitter människa. Fast hero är fakriskt inte sveriges snabbaste lur, så en optimerad uppdatering hade inte varit negativt. Men, den är inte så seg som hanvill försöka framställa den som. Ibland riktigt rapp. Och för de mesta tänker man inte på segheten alls.

10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Finns ju negativa saker att säga om hero men ibland blir tester bara patetiska. Det värsta jag sett är ett par tester på Iphone som är så ofattbart löjligt positiva så man undrar om recensenten är 13, iphone är fantastisk på sitt sätt men nån måtta får det vara på superlativen!